شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیوخ عراق

حوزه/ تعدادی از شیوخ و بزرگان استان الانبار عراق بمباران های هوایی خائنانه نیروهای آمریکایی به اماکن امنیتی حشد الشعبی را در زمره عملیات تروریستی تلقی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تعدادی از شیوخ و بزرگان استان الانبار عراق بمباران های هوایی خائنانه نیروهای آمریکایی به اماکن امنیتی حشد الشعبی را در زمره عملیات تروریستی تلقی کردند که به هیچ بهانه ای قابل تحمل نیست.

شیخ رعد الحمد الدلیمی در بیانیه ای گفت: بمباران یکی از مقرهای حشد الشعبی در خیابان فلسطین بغداد توسط هواپیماهای جنگی آمریکایی با توجه به رسمی بودن نیروی مورد نظر، نقض حاکمیت است.

وی افزود: دولت مرکزی باید موضعی قاطعانه در برابر بی‌توجهی آمریکا به جان نیروهایش اتخاذ کند، کشور را از مداخلات خارجی محافظت کند و آن را از درگیری‌های سیاسی بین‌المللی دور نگه دارد، زیرا عراق کشوری است که از حاکمیت برخوردار است و محافظت از زمین و آسمان خود مسئولیت همه است.

الدلیمی اشاره کرد: دولت مرکزی موظف است در واکنش به هدف قرار دادن نیروهای دولتی در داخل کشور، سفیر آمریکا در بغداد را احضار کند، یادداشت اعتراضی به او بدهد و او را اخراج کند.

وی ادامه داد: روند هدف قرار دادن مکرر پایگاه‌های امنیتی حشد الشعبی منجر به بی‌ثباتی امنیت و ثبات کشور می‌شود و راه را برای گروه‌های جنایتکار داعش برای سوءاستفاده از اوضاع آشفته برای انجام عملیات تروریستی هموار می‌کند و به نظر می‌رسد که طرح آمریکا برای دستیابی به اهداف اعلام نشده در عراق به این سمت می رود.

الدلیمی با بیان اینکه حل مشکلات باید از مجاری دیپلماتیک و به دور از ریختن خون عراقی ها باشد و حفظ آن وظیفه همه است، تأکید کرد: مردم الانبار ریختن خون عراقی ها توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی را محکوم می کنند و از دولت مرکزی می خواهند که موضعی قاطع و شجاعانه برای توقف حملات آمریکا اتخاذ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha