شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ضرورت پیوند پژوهش‌های حوزوی با سعادت دنیا و آخرت مردم، بر شکل‌دهی زنجیره منظم تولید علم و تحقیق را برای پاسخگویی به نیازهای معاصر به ویژه انقلاب و نظام اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، دقایقی قبل در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و محکومیت جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه، گفت: انتظاری که از حوزه های علمیه می رود آن است که مناهج و روش‌های تحقیق و پژوهش از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

تحقیق و پژوهش حوزوی باید مستند به منهج قویم و معتبر و قابل اعتنا و اعتبار بوده و از روش اجتهادی و عمق حوزوی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی افتتاح شد

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه جامع حوزه ای است که هم به تحقیقات قویم سنتی توجه کند و هم چشم گشوده ای به نیازهای معاصر داشته باشد.

وضع امیدواره کننده تولید علم و پژوهش در حوزه‌های علمیه

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

ببینید:

تصاویر مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

آیت الله اعرافی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش حوزوی باید مستند به منهج قویم و معتبر و قابل اعتنا و اعتبار بوده و از روش اجتهادی و عمق حوزوی برخوردار باشد.

انتظاری که از حوزه های علمیه می رود آن است که مناهج و روش‌های تحقیق و پژوهش از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

ضرورت شکل‌گیری زنجیره منظم تولید علم

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به محققان و پژوهشگران حوزوی و مسئولان پژوهشی حوزوی گفت: در هرجا قرار داریم باید یک زنجیره منظم تولید علم و تحقیق را برای پاسخگویی به نیازها شکل بدهیم.

به گفته عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی نشان دهنده ارزیابی واقع بینانه از تولیدات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی است.

تقدیر از نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی

آیت الله اعرافی با تقدیر از نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی به ویژه معاونت پژوهش حوزه، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز و موسسات حوزوی است و از برگزارکنندگان آن تشکر می کنم.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha