شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر با تاکید بر مردمی برگزار شدن اعتکاف گفت: این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در بوشهر هم ستاد مردمی تشکیل شده است و مسئولان هم کمک می کنند و امکانات فرهنگی که دارند را در اختیار مردم و جوانان قرار دهند و تا برنامه های فرهنگی بهتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، امروز در نشست ستاد مردمی اعتکاف استان اظهار داشت: بحث معنویت در زندگی انسان به عنوان یک مولفه اساسی بلکه منحصر به فرد است و تمامی این نظام همچون وجود و حیات انسان، برای معنویت و رشد شخصیت معنوی او است. به همین خاطر در نظام طراحی و ساز و کار مدیریتی، اساس طراحی بر رساندن جامعه از مسیرهای پیشرفت های مختلف به تحقق معنویت اجتماعی و شخصی است و مدیریت حوزه اجرا هم باید به همین سمت باشد و خلاف آن اسلامی نخواهد بود.

امام جمعه بوشهر ابراز داشت: اگر در طراحی کلان مهندسی یکم نظام اهداف معنوی نباشد و روی اهداف ابتدایی تمرکز داشته باشد، این طراحی در مقدمه متوقف خواهد بود؛ در جهان غرب و مکاتب غیر دینی تمام طراحی ها و برنامه های توسعه پیشرفت، در مقدمه حیات مادی متوقف می شود و کاری به نظام معنوی و شخصیت انسانی ندارد و باوری هم برای آن نیست، به همین دلیل خداوند به همین امور تکوینی قسم می خورد.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام اعتکاف ابراز داشت: اعتکاف یک برنامه فوق العاده معنویت ساز در پردازش شخصیت معنوی انسان در دو بعد اجتماعی و شخصی است تا انسان از آلودگی زمینی مقداری فاصله بگیرد و در این ایام اعتکاف به پردازش شخصیت معنوی خود همت بگمارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار داشت: اعتکاف انسان را از دایره بسیار تنگ و پرجاذبه مادی به سمت آسمان معنویت خروج می دهد و این یک نعمتی است که خداوند نصیب انسان ها می کند، فلسفه اعتکاف همین است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه اعتکاف برای مسئولین در رتبه مقدم است گفت: اعتکاف که از قبل از انقلاب بسیار کمرنگ برگزار می شد اما بعد از انقلاب بسیار گسترده و پررنگ با حضور جوانان برگزار می شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر مردمی برگزار شدن اعتکاف گفت: این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در بوشهر هم ستاد مردمی تشکیل شده است و مسئولان هم کمک می کنند و امکانات فرهنگی که دارند را در اختیار مردم و جوانان قرار دهند و تا برنامه های فرهنگی بهتر برگزار شود.

وی با محکوم کردن حمله تروریستی در کرمان گفت: این اقدام قلب همه را به درد آورد و نشان داد با وجود پیشرفت هایی که در غرب حاصل شده اما حاصل آن وجود این جنایتکاران است، علت این امر نداشتن معنویت است و توقف کار در مقدمه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha