یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عراق

حوزه/ شیخ یوسف الناصری، دبیرکل شورای علمای عراق گفت:در کنار جهاد به پیگیری حقوق خود از طریق قانون بین الملل هم نیاز داریم و باید از این طریق مقاومت را پشتیبانی کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نخستین همایش بین‌المللی «مرد میدان حقوق بشر» با حضور غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی، سردار مسجدی مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یوسف الناصری، دبیرکل شورای علمای عراق و همچنین خانواده‌های شهدای مدافع حرم روز یکشنبه (۱۷ دی ۱۴۰۲) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

شیخ یوسف الناصری دبیر کل شورای علمای عراق در همایش بین المللی مرد میدان حقوق بشر گفت: تخصص من در حوزه قانون بین المللی و قانون حقوق بشر است و من بعد بشری را در وجود شهدا بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی دیدم که یک انسان واقعی بود.

وی ادامه داد: یک روز در دیرالزور وقت نماز مجبور می‌شود در خانه کسی که حضور نداشت نماز بخواند اما بعد از آن نامه‌ای خطاب به او می‌نویسد و شماره تماسش را برای او می‌گذارد تا حلالیت بطلبد.

دبیر کل شورای علمای عراق گفت: حقوق بشر اسلام بسیار فراگیرتر از حقوق بشر و قوانین بین الملل امروز است، چرا که به حقوق کودکان، گیاهان و موارد بسیاری دیگری پرداخته که در حقوق بشر امروز نشانی از آن نیست.

شیخ الناصری گفت: حاج قاسم بدون توجه به دین افراد از همه مظلومان اعم از مسیحی و ایزدی و غیر شیعه نیز حمایت‌ می‌کرد و این حالت انسانی او منطبق بر قوانین بین المللی حقوق بشری بود.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) و حضرت سجاد (ع) به دفاع از حقوق خود و امام حسین(ع) پرداختند افزود: این دو بزرگوار در دستگاه بین المللی یزید در خطابه‌های خود به احقاق حقوق اهل بیت و شهادت امام حسین(ع) پرداختند و ما نیز باید حقوق خود را از طریق محافل بین المللی پیگیری کنیم.

شیخ الناصری با اشاره با تأکیدات معصومین مبنی بر پیگیری حق ادامه داد: اگر مردان شما در میدان جهاد و مقاومت هستند، شما بانوان می‌توانید حق آنها را از طریق قوانین بین المللی پیگیری نمایید و این قانون بین الملل که امروز سلاح دشمن ما است باید آن را پیگیری کنیم و از طریق آن به حقوق خود برسیم.

وی با معرفی یک بانوی لبنانی که از طریق اثبات قانونی نگذاشت شارون به کشورهای اروپایی سفر کند افزود: این بانو که با حزب الله لبنان نیز همکاری دارد، توانست با پیگیری‌های حقوقی و شکایت به دادگاه‌های اروپا شارون را به دلیل جنایات صبرا و شتیلا متوقف کند و نگذاشت او به اروپا سفر کند.

شیخ الناصری تاکید کرد: در کنار جهاد و مبارزه باید حقوق خود را از طریق قانون بین الملل پییگری کنیم و به آن نیاز داریم و باید از این طریق مقاومت را پشتیبانی کنیم.

وی در پایان گفت: امروز یمنی ها در میدان نبرد از مردم مظلوم غزه دفاع می کنند و به قانون خدا پایبند هستند و حضور آنها در کنار سایر مجاهدان لبنان، عراق و پشتیبانی اصلی جمهوری اسلامی ایجاد قدرت می‌کند و امروز قدس قطب نمای جهان اسلام است بنابر این در کنار پیگیری قانون حقوق بشری، مبارزه و جهاد لازم است، همانطور که پیامبر(ص) فرمودند؛ خیر تماماً در شمشیر و زیرسایه شمشیر است و مردم را چیزی جز شمشیر درست نکند و شمشیرها، کلیدهای بهشت و دوزخند.

در پایان این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدا و آثار برتر در حوزه حقوق بین الملل تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha