یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
«الشيخ عامر البياتي» الناطق الرسمي لأهل السنة والجماعة في العراق

حوزه/ شیخ عامر البیاتی، تاکید کرد که رابطه برادرانه و نزدیک شهیدان سلیمانی و المهندس برای حفاظت از عراق و تامین ثبات بود و آنها با هم این ماموریت بزرگ را دنبال کردند زیرا عراق را دوست دارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ عامر البیاتی سخنگوی دار الفتوای عراق در چهارمین سالگرد شهادت شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و حاج ابومهدی المهندس جانشین رئیس حشد الشعبی در حمله خائنانه آمریکایی ها در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد در گفتگو با پایگاه خبری العهد، تاکید کرد که رابطه برادرانه و نزدیک دو فرمانده برای حفاظت از عراق و تامین ثبات بود و آنها با هم این ماموریت بزرگ را دنبال کردند زیرا عراق را دوست دارند.

شیخ البیاتی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید المهندس گفت: او از کرامت روح و روان در کنار هم و محبت همگی و همه کسانی که خیرخواه این کشور هستند، برخوردار بود.

وی افزود: زمانی که آن شروران داعشی آن زمان به استان های عراق حمله کردند، مردان عراق پس از فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر در شهر نجف اشرف بسیج شدند. پنج روز بعد، فتوای مرجعیت اهل سنت در بغداد توسط شیخ مهدی احمد الصمیدعی مفتی جمهوری عراق، پس از جلساتی که یک شبانه روز دار الفتوای عراق به طول انجامید، به فتوای جهاد واجب منتهی شد.

وی با یادآوری وقایع آن دوران ادامه داد: حاج ابومهدی المهندس وقتی با دشمنان خدای تبارک و تعالی روبرو شد، با مردانگی و خضوع و بزرگواری و با شرافت و سربلندی جنگید و با برادرانش و همه عراقی ها فروتن بود.

شیخ البیاتی بیان داشت: یک هفته تمام عملیات نظامی را در مناطق متوقف کرد تا غیرنظامیان بی گناه را از آنجا بیرون بیاورد، زیرا آن خوارج در پشت غیرنظامیان مخفی شدند و آنها را سپر حفاظتی قرار دادند. اما حاج المهندس و حاج قاسم سلیمانی حمله را به تعویق انداختند تا غیرنظامیان از جمله سالمندان، زنان و کودکان را بیرون بیاورند.

شیخ البیاتی در گفت و گو با پایگاه العهد در خصوص رابطه ویژه ای که دو فرمانده شهید را به هم پیوند داده و آنها را حول اهداف متعالی متحد کرده است، بیان داشت: تا زمانی که در دین اسلام پیوند "لا إله إلا الله محمد رسول الله" وجود داشته باشد، نزدیکی دلها، جان ها، ارواح و جسم ها وجود دارد. آنها خود را وقف یک هدف بزرگ کرده اند که جز از طریق همکاری دستیابی به آن امکان پذیر نیست.

سخنگوی دار الفتوای عراق ادامه داد: این رابطه یک رابطه برادرانه محکم بود که تاجش حفاظت از عراق بود و تاجش برافراشتن پرچم الله اکبر و امنیت و امنیت و ثبات بود و این رسالت بزرگ را با هم دنبال کردند، زیرا عراق را دوست داشتند و عراق در قلب، وجدان و چشم آنها جایی داشت و هدف نهایی، رهایی با کمترین تلفات و جانفشانی بود.

شیخ البیاتی خاطرنشان کرد: حاج قاسم بارها به همراه حاج المهندس به دارالافتاء رفت و دیدارهای پربرکت و مجالس خوب و پربرکتی بود که طی آن با شیخ الصمیدعی مفتی عراق تبادل نظر و گفتگو شد. همچنین مفتی در جاهایی که حاج قاسم تعیین کرده بود، به دیدار ایشان رفت و برادرانه با یکدیگر گفتگو کردند.

وی تصریح کرد: روابط با جمهوری اسلامی، بر اساس احترام متقابل و احترام به طرف مقابل، روابط حسنه و پربرکتی بوده و هست و منجر به محبت، برادری و غلبه بر حساسیتی شد که در آن وجود داشت.

شیخ البیاتی تصریح کرد: عراق اکنون مانند عراق در آغاز سال ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۶ نیست. عراق پروژه های غرب را درک کرده و مسئله عراق و مسئله امت اسلامی را پذیرفته است. تا زمانی که راهی برای جهاد و مقاومت و رهایی و حمایت از مظلومان روی زمین هست، توطئه ها علیه این راه ادامه خواهد داشت و بر شما پوشیده نیست که پروژه های صهیونیستی- آمریکایی صهیونیسم انگلیس و صهیونیسم فرانسوی پروژه تفرقه و پروژه پرورش کینه و دشمنی بین فرزندان امت است، ولی خداوند متعال به ما حکمت داده است.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله فلسطین هسته اصلی مسائلی است که همه مردم عراق به آن اهمیت می دهند و عراق معتقد است که مسئله فلسطین موضوع محوری است و نمی توان آن را رها کرد و دست کشیدن از آن به معنای دست کشیدن از همه اصول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha