یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1130757
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کتاب سفیانی و نشانه‌های ظهور

حوزه/ «محمّد فقیه» تلاش کرده است در کتاب «سفیانی و نشانه‌های ظهور» مطالبی را با سندهای معتبر ارائه دهد، بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد را بیان کند تا ضمن رو کردن دست فریبکاران و جاعلان، کمکی باشد برای ضعیفان و مسکینان.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسئلۀ بشارت‌ها و نشانه‌های ظهور، سنتی است که در زمان همۀ پیامبران و در میان تمامی امت‌ها رایج بوده و پیش از ظهور تمامی پیامبران، نشانه‌هایی دربارۀ ظهور یا نزدیکی ظهورشان در میان مردم وجود داشته است. این نشانه‌ها و بشارت‌ها، در حقیقت ستاره‌ها و پرتوهایی هستند که حق‌جویان را راهنمایی می‌کنند و نوید نزدیکی فرج را به آن‌ها می‌دهند.

از مهم‌ترین فایده‌های وجود این نشانه‌ها، جلوگیری از رخنۀ حس ناامیدی در دل منتظران و شکیبایان، و همچنین جلوگیری از پیمودن راه باطل است.

اما در این میان برخی از فتنه‌جویان و فریبکاران با کارها و گفته‌هایشان، به سلب ایمان از مردم تصمیم گرفته‌اند و ایشان نشانه‌ها و علامت‌های دروغین و جعلی را در جهت اهداف و خواسته‌های مذهب فاسد خود آورده‌اند.

«محمّد فقیه» تلاش کرده است در کتاب «سفیانی و نشانه‌های ظهور» مطالبی را با سندهای معتبر ارائه دهد، بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد را بیان کند تا ضمن رو کردن دست فریبکاران و جاعلان، کمکی باشد برای ضعیفان و مسکینان و درماندگان تا حق برایشان آشکار و راه برایشان روشن شود تا بتوانند در خط و صراط مستقیم بمانند و بهشت پرنعمت را از آنِ خود سازند.

کتاب «سفیانی و نشانه‌های ظهور» به قلم «محمّد فقیه» و ترجمه «سید شاهپور حسینی» که پیش از این در انتشارات موعود عصر به چاپ رسیده بود، اکنون با همراهی این نشر در انتشارات کتاب جمکران در ۱۹۲ صفحه و با قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر گردیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

برخی از به ظاهر پژوهشگران بیچاره و درمانده، نشانه‌های درست و نادرست را باهم درآمیخته، این راه را کورکورانه می‌پیماند و به گمان خود برحقاند و کاری نیک انجام می‌دهند. در اینجا مناسب دیدیم برای این اشخاص و امثال ایشان، مطالبی را که با سندهای معتبر اثبات می‌شود، بیان، و به بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد، اشاره کنیم؛ هرچند این اخبار ممکن است سند درستی داشته باشند یا حتی متواتر هم باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha