شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / گفت‌وگوی خبرنگار حوزه نیوز با مسئولین غرفه‌های نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در روز دوم

حوزه/ مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون بیش از ۳۷۶ عنوان کتاب در ۶۵۰ جلد در پژوهشگاه قرآن و حدیث تالیف شده که ۳۸ عنوان از این کتاب ها تاکنون ۵۴ جایزه علمی را در جشنواره ها و همایش های علمی همچون کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده اند.

حجت الاسلام موسی اشکوری، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث به عنوان نخستین مجموعه مستقل حدیث پژوهی در جهان تشیع، درباره حدیث و مسائل مربوط به آن فعالیت می کند.

وی افزود: این مؤسسه در شهر قم با مدیریت مرحوم آیت الله محمد محمدی ری‌شهری به طور رسمی آغاز به کار کرده و از مهمترین اقدامات مؤسسه می توان به راه اندازی پژوهشکده علوم و معارف حدیث در سال ۱۳۷۴ شمسی اشاره کرد.

حجت الاسلام اشکوری گفت: نشر آثار متعدد و کسب رتبه ها و نشان های علمی کشوری در دهه نخست، تأسیس این پژوهشکده و همچنین استقبال گرم و رویکرد مثبت جامعه علمی به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث سبب شد تا در کنار این پژوهشکده، سه پژوهشکده دیگر نیز که پیش تر در قالب گروه و واحد در پژوهشکده علوم و معارف حدیث مشغول به فعالیت بود تأسیس شود که عبارتند از پژوهشکده تفسیر اهل بیت علیهم السلام، پژوهشکده کلام اهل بیت علیهم السلام و پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی.

وی گفت: تاکنون بیش از ۳۷۶ عنوان کتاب در ۶۵۰ جلد در پژوهشگاه قرآن و حدیث تالیف شده که ۳۸ عنوان از این کتاب‌ها ۵۴ جایزه علمی را در جشنواره ها و همایش های علمی همچون کتاب سال حوزه و کتاب سال جمهوری اسلامی به خود اختصاص داده اند

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: از میان آثار این پژوهشگاه تاکنون بیش از ۴۰ کتاب به ۳۳ زبان زنده دنیا ترجمه شده و از جمله آثاری که تاکنون تدوین شده است، دانشنامه قرآن و حدیث می باشد که ۲۱ جلد از آن منتشر شده است.

وی گفت: هم اکنون یکی از برنامه هایی که در پژوهشگاه قرآن و حدیث دنبال می شود ترویج و عمومی سازی آثار جدید است که در حال حاضر ۵ عنوان اثر برای اقشار مختلف عمومی‌سازی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha