دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دشتی

حوزه/ عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر گفت: در اجرای قانون استفاده از زبان فارسی در تابلوهای اصناف مصمم هستیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالصمد دشتی عضو کمیته تبلیغات استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای قانون استفاده از اسامی فارسی، مصمم است و به هیچ وجه از آن دست برنمی‌دارد و از تمامی دستگاه‌ها درخواست می‌کند در این زمینه همکاری‌های لازم و جدی را داشته باشند.

وی با تأکید بر آنکه استفاده از اسم و واژه‌ها باید بر اساس قانون استفاده از اسامی فارسی باشد، افزود: اصناف شهرستان‌های استان می‌توانند سوالات و مشکلات خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و به‌صورت‌ قانونی پیگیری کنند.

دشتی بیان کرد: سامانه سردر اصناف به آدرس farsipasdash.ir به منظور جستجوی نام‌های بیگانه و غیربیگانه راه اندازی شده که در راستای مدیریت، بررسی و ارزیابی اسامی و عناوین توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه مذکور به گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به آن راحت است و متقاضی می‌تواند مدارک و مشخصات خود را در محل‌های موردنظر بارگذاری و پس از ثبت و ذخیره نام انتخاب شده، بررسی لازم توسط کارشناس انجام می‌شود و چنانچه اسامی ثبت شده مغایر با قانون ممنوعیت نباشد، تاییدیه اسامی ثبت شده صادر خواهد شد.

کارشناس تبلیغات و آگهی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع درخواست داریم تا اطلاع‌رسانی‌های لازم در مورد سامانه "سردر اصناف" برای تایید نام تابلو صنوف مختلف توسط اتحادیه‌ها انجام شود، زیرا صنوف باید پس از دریافت تاییدیه نام انتخابی برای دریافت مجوز کتبی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha