دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عادلی نژاد

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان گفت: امروزه مهم‌ترین عامل پیشرفت در محیط های علمی، نیروی انسانی پویا، فعال و نخبه است.

حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه خوزستان، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، بیان داشت: بالندگی و پیشرفت یک مجموعه به ویژه مجموعه های علمی، فرهیختگانی و نخبگانی (که حوزه های علمیه از جمله آنها هستند)، در گرو توجه کردن به نخبگان و سرمایه های انسانی خود است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین عامل پیشرفت در محیط های علمی نیروی انسانی پویا، فعال و نخبه است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان بیان داشت: توجه کردن مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان و توجه کردن حجت الاسلام والمسلمین بلادیان به عنوان مدیری جوان، جهادی، پرانگیزه و دغدغه مند به این مسئله(جمع آوری و به نمایش گذاشتن آثار حوزویان)، یک توجه قابل تقدیری است که در جهت توجه دادن جامعه ی حوزوی و نخبگانی به سرمایه های نقد در دسترس حوزه علمیه خوزستان است.

وی گفت: بنده خود فکر نمی کردم حوزه علمیه خوزستان و حوزویان در حال تحصیل و تدریس در این حوزه این همه تولیدات مکتوب داشته باشند از این رو این توجه مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان یک توجه در خور و شایسته است.

حجت الاسلام عادلی نژاد ادامه داد: طبیعتا اگر بخواهیم برای حوزه های علمیه نقش علمی و مرجعیت علمی گسترده تری قائل شویم باید به سرمایه های انسانی حوزه های علمیه توجه ویژه ای داشته باشیم که من فکر می کنم این اتفاق در گام اول با توجه دادن خود حوزویان به این سرمایه سترگ و بااهمیت توسط حجت الاسلام و المسلمین بلادیان و مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان با راه اندازی این نمایشگاه مورد توجه قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: بنده پیشنهاد می کنم این نمایشگاه به شکل دائمی برقرار باشد و حوزه علمیه خوزستان اعتماد به نفس و دستاوردهای حوزویان خود را دائما در برابر دیدگان اقشار مختلف به نمایش بگذارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید چمران اهواز ابراز کرد: نکته دومی که به بالندگی رقم خورده حوزه علمیه خوزستان با این اتفاق مبارک، کمک می کند، توجه کردن به آثار گذشتگان است. طبیعتا میراثی که از گذشتگان ما ماندگار شده به ویژه در حوزه های علمیه، به ادامه ی بالندگی حوزه علمیه کمک می کند.

وی افزود: در استان خوزستان شخصیت ها و فقهای بزرگ و شاخصی چه در بین گذشتگان و چه معاصرین، در دنیای اسلام وجود داشته است؛ از این رو من فکر می کنم در استمرار برگزاری این نمایشگاه اگر آثار گذشتگان به ویژه آثار متقدمین نیز مورد توجه قرار گیرد به تقویت هویت طلاب خوزستان کمک می کند.

حجت الاسلام عادلی نژاد خاطرنشان کرد: ما معمولا در مباحث تاریخی بسیاری از آثار شیعه را از دوران صفویه به بعد مورد توجه قرار می دهیم، در حالی که خوزستان دروازده ورود تشیع به ایران بوده و تاریخی به قدمت دین اسلام دارد و شیعیان قبل از دوران صفویه نیز آثار گرانسنگی دارند و علمای خوزستان در این حوزه بسیار فعال بودند؛ از این رو جمع آوری آثار آنها به تاریخچه و هویت بخشی به حوزه علمیه به عنوان یک حوزه تأثیرگذار علی الخصوص در دنیای تشیع کمک شایانی می کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha