شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشریه سرو

حوزه/ پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «مهندسِ مقاومت» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری «سرو» با عنوان «مهندسِ مقاومت» از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «گفتمان»، «پرسمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «یادمان» و «راهیان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.

در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم محمدقاسم ناظر با تیتر «امتدادِ مکتب سلیمانی» منتشر شده است.

در فصل گفتمان این شماره از نشریه سرو؛ در گفت‌وگویی با سردار سرتیپ بسیجی دکتر «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته و در ادامه درمقاله‌ای به قلم مهران کریمی با عنوان «خون‌آوردهای حاج قاسم» چگونگی ایجاد تحول عظیم در پی شهادت حاج قاسم در سطح جهانی و منطقه را بررسی کرده است.

در بخش پرسمان سرو؛ در گفت‌وگویی با سرتیپ غلامرضا آقاخانی جانشین اسبق کنترلر نهاجا اقدامات و نقش شهید ستاری را در تأمین مالی اقلام، تجهیزات و مایحتاج نیروی هوایی ارتش در مقطع جنگ تحمیلی و دوران پس ازآن بررسی کرده و در ادامه یادداشت شفاهی امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی فرمانده پیشین نیروی هوایی ارتش در رابطه با شروع روابط خود با شهید ستاری و خدمات ارزندۀ وی در نیروی هوایی ارتش از دیگر مطالب خواندنی پرسمان سرو است.

در بخش دیده بان سرو؛ در گفت‌وگویی با مصطفی یوسف زاده منتقد وکارشناس سینما؛ ضمن بررسی آثارساخته شده سینمایی با موضوعیت فلسطین، چرایی ساخته نشدن و مغفول ماندن آثار سینمایی متنوع با موضوعیت فلسطین را مورد واکاوی قرار داده است و در ادامه دو یادداشت شفاهی با عنوان «شعر؛ مهم‌ترین رسانۀ انقلاب» به قلم سعید بیابانکی و «شعرِ انقلاب یا شعرِ انقلابی؟» به قلم آرش شفاعی دیده بان سرو را خواندنی‌تر کرده است.

در ادامه این نشریه و در بخش‌های یادمان، راهیان و راویان سرو به موضوعاتی همچون گفت‌وگو با حسن کاظمی قمی سفیر اسبق ایران در عراق در رابطه با نقش شهید ابومهدی المهندس در مقابله با استکبار و تروریسم، نگاهی به جهاد بزرگ حاج قاسم سلیمانی و ثمرات آن، سجایای اخلاقی شهید ستاری در گفت‌وگو با امیر سرتیپ محمدتقی تاجیک، نقد و بررسی فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا»، مقدمه‌ای برعملیات کربلای پنج، گفت‌وگو با داود خا کپور از بازماندگان بمباران زندان دوله تو، مقدمه‌ای بر معرفی گروه‌های فلسطینی، نگاهی به تاریخ ارتش در ایران تا جنگ جهانی دوم به بهانه سالروز دگرگونی ارتش ایران از سنتی به نوین، گزارشی از وداع مردم تهران با پیکرهای پاک ۱۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یادداشتی دربارۀ نسبت معماری و دفاع مقدس، گزارشی از گردهمایی پیشکسوتان پدافند هوایی، سرخطِّ خبرهای دی ماه در حوزۀ مقاومت و ... پرداخته شده است.

نشریه سرو به سردبیری «داوود عامری» در ۱۲۰صفحه، از سوی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چاپ و منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha