دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه سطح ۳ رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان «تأثیر محبت بر تربیت کودکان براساس منابع دینی»، دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، اکرم اکبری طلبه سطح ۳ رشته اخلاق و تربیت اسلامی مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، امروز از پایان نامه خود با عنوان «تأثیر محبت بر تربیت کودکان براساس منابع دینی»، با راهنمایی حجت الاسلام مهرداد آقا شریفیان و داوری حجت الاسلام مسعود محفوظی دفاع کرد.

اکبری در جلسه دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: تربیت یکی از ابعاد زندگی هر کودکی است و عوامل بسیاری در آن اثر گذار است، محبت یکی از این عوامل است که علاوه بر نیاز فطری، پایه و اساس تربیت را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه محبت از سوی والدین در تربیت کودک ضروری است، گفت: محبت والدین کودک را از نابسامانی‌های رفتاری و اخلاقی دور می‌کند، البته افراط در محبت، کودک را وابسته به والدین، فردی بی مسئولیت، لوس و پر توقع بار می‌آورد و تفریط نیز کودک را دچار عقده حقارت می‌کند.

اکبری بیان کرد: این پژوهش با روش تحلیلی-توصیفی در پی پاسخ به این سوال است که محبت بر تربیت کودکان چه تأثیری دارد، محبت بر تربیت فردی در بُعد جسمی چون رشد مغز، بالا بردن هوش کودک و بهبود بیماری و در بُعد جنسی با شناساندن هویت جنسی‌ و پذیرش نقش‌های مرتبط با آن و دادن آگاهی لازم او را از انحرافات دور نگه می‌دارد.

این طلبه مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان تصریح کرد: در بُعد عاطفی با احترام به‌ شخصیت کودک و تأمین امنیت در رشد عاطفی اثر گذار است و در بُعد دینی نیز دستورات دین را در قالب‌های آموزنده و مفید به او یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: محبت در تربیت اجتماعی کودک با انصاف، وفاداری، تواضع. ادب جلوه می‌کند، همچنین به مؤلفه‌هایی چون عدالت، عزت، نظم پذیری و دوست یابی در تربیت اجتماعی دست می‌یابد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha