یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عرفانی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اخیر در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشته که باید این دستاوردها برای نسل جوان در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در مراسم اردوی راهیان پیشرفت شرکت گاز استان قزوین و در جمع روحانیون ومبلغین حوزه علمیه استان که در سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام محمد باقر (ع) در حدیثی می‌فرمایند «و مَن أحیاها فَکَأنَّما أحیَا النّاسَ جَمیعا، مِن حَرَقٍ أو غَرَقٍ» یعنی اینکه هر فردی کسی را زنده کند گویی همه مردم را زنده کرده و این یعنی آنان را از آتش و غرق شدن نجات بخشد.

وی خاطرنشان کرد: منظور این روایت آن است که همه صاحبان تریبون و قلم، رسانه، روحانیون و مبلغین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی که در این چهل سال اخیر در همه عرصه‌های مختلف پیشرفت چشمگیری داشته، در جامعه برای آحاد مردم به‌ویژه نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر همه تلاش خود را برای ایجاد آتش فتنه و یأس و نامیدی در جامعه به کار گرفتند تا به قول خودشان بخواهند نسل نوجوان و جوان از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی فاصله بگیرند، ولی اهداف شومشان به سنگ خورد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: امروز نگاه رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای مبنی بر این است که همه آحاد مردم، به ویژه فرهیختگان، نخبگان و رسانه‌ها رسالت دارند تا روایت گری صحیح از دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشند که اگر این چنین نشود دشمنان با روایت‌گری غلط شبهاتی را در جامعه ترویج می‌نمایند که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای خوبی در این سال‌های بعد از انقلاب اسلامی و با همه تحریم‌های ناجوانمردانه داشته، ولی به خوبی در جامعه برای آحاد مردم تبیین نشده که برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت می‌تواند اهداف پلید دشمنان را در این عرصه حساس به خوبی خنثی نماید.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد کارهای انجام شده را نادیده بگیرد یا وارونه جلوه دهند و در بسیاری از مسائل، پوشش دروغ به آن بدهند تا جامعه را به سمت خودشان هدایت کنند.

وی اظهار کرد: دشمنان در عرصه سیاسی، رسانه‌ای و اجتماعی تلاش می‌کنند تا ملت ایران را از مسیر باشکوهی که انتخاب کرده و موفقیت‌های زیادی در آن حاصل شده، بازگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد حرکت و شتاب ما را در عرصه‌های مختلف کُند و متوقف کند تا بتواند بر ما سیطره داشته باشد، اما قدرت ایمان ملت ایران در همه عرصه‌ها دشمنان را ناکام گذاشته است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیار زیادی برای مردم به ارمغان آورده که در نتیجه عدم معرفی درست، نسل‌های جوان و نوجوان با این خدمات و دستاوردها به درستی آشنا نشده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: در حوزه روایت باید با بیان ساده و دلچسب، پیشرفت‌ها را با زبانی قابل فهم به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم، تا این نسل بتواند ارتباط بهتری با این اردوها برقرار کند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: باید بتوانیم خوب روایتگری داشته باشیم و انقلاب را به‌درستی به تصویر بکشیم که موضوع امید بخشی در جامعه یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: نسل امروز تشنه دانستن درباره انقلاب اسلامی، تحولات آن، دستاوردهای عظیم این انقلاب و آینده کشور است و باید این موارد در نهضت «جهاد تبیین» مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن توصیه به همه صاحبان رسانه، و قلم، یادآور شد: چه خوب است افرادی که می‌توانند دستاوردهای انقلاب اسلامی را در جامعه منتشر نمایند، قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را به خوبی تشریح نمایند، تا مردم و خصوصا جوانان اطلاع پیدا نمایند که کشور ما در آن دوران در چه وضعیتی قرار داشته و در حال حاضر کجا هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: جهاد تبیین در گام دوم انقلاب یک فریضه مهم بوده و بارها در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود 

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود 

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان تبیین شود 


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha