دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ عبدالله دقاق

حوزه /نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران اشاره به نقش حوزه علمیه در مسئله غزه و فلسطین گفت: در عرصه مقاومت در حوزه علمیه سه کار صورت گیرد؛ تهذیب، تبیین و نقش رهبری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق، امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه، در همایش بین المللی حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت در مدرسه علمیه نواب با قرائت آیه ۳۹ سوره احزاب الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا به اهمیت رسالت حوزه های علمیه در حوزه مقاومت پرداخت و افزود: حوزه های علمیه نقش عمده ای در آینده جهان دارند،خروجی حوزه های علمیه فقه، تفسیر و رجال است و کسی که از این حوزه بیرون می آید فقیه است.

رئیس حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم با طرح این سوال که نقش حوزه علمیه درباره اتفاقاتی مانند جریان غزه، طوفان الاقصی چقدر موثر است ؟ افزود: در حوزه علمیه سه کار صورت می گیرد از جمله تهذیب، تبیین و نقش رهبری.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مقاومت را رهبری کرد و افزود: نقش ولی فقیه با ایجاد مقاومت نشان داد در صورتی که حوزه علمیه بخواهد در مسئله غزه موثر باشد باید بتواند به تهذیب، تبیین و رهبری مقاومت بپردازد.

در پایان این مراسم از فصلنامه طلیعه به زبان عربی با موضوع حوزه علمیه و جبهه مقاومت رونمایی شد، در این ویژه نامه با سی نفر از شخصیت های بین المللی مطرح جبهه مقاومت از ۸ کشور مصاحبه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha