سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری؛

حوزه/نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آخوندی و ملایی در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: طلبه باید به این عمامه افتخار کند، این عمامه بر سر بزرگانی بود که برای صیانت از دین وقف شده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی امروز در یادواره شهدای روحانی چهار شهرستان استان اظهار کرد: روحانیت در تاریخ رمز احیای دین بوده است، دین را از رسول خدا و اهل بیت آموختند و در جامعه جاری کردند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای روحانی مشمول رأفت خداوند متعال هستند و به درجات اعلی می‌رسند.

این استاد حوزه‌های علمیه با اشاره به افضلیت مداد علما نسبت به خون شهدا، تصریح کرد: در یادواره کسانی شرکت داریم که هم صاحب مداد بودند و هم خون دادند.

وی، عالمان را هدایتگران تاریخ خواند و افزود: می‌آموختند و آموزش می‌دادند معلمان و مربیان جامعه بودند به بلوغ رسیده و جامعه را بالغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی گفت: حریت علما بستری برای موفقیت روحانیت در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در تشیع استان انکارناپذیر است، افزود: خدای متعال اینها را در نگاه ها بزرگ کرد؛ رازش این بود که خدای متعال در نگاه این ها بزرگ بود.

استاد حوزه‌ علمیه بیان کرد: روحانیت در صیانت از دین و احیای جامعه وظیفه خود را ادا کرده است. حفظ دین رسالتی بود که بر دوش عالمان قرار داشت و خدای متعال به آنها بخشید.

وی عالمان را آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: درود بر علما که زنده بودند تا دین را زنده نگه دارند وهمیشه در مقابل مکاتب انحرافی ایستادند. هیچ کس جز روحانیت مرد این میدان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی ادامه داد: مرحبا به عالمان شیعه که مرزداران ایمان بشر از انحراف بودند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آخوندی و ملایی در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: طلبه باید به این عمامه افتخار کند، این عمامه بر سر بزرگانی بود که برای صیانت از دین وقف شده بود.

وی با بیان این که با بیان اینکه عالم دینی باید برای اندیشه‌ها سخن داشته باشد هم برای احساس پیام داشته باشد،تصریح کرد: خون شهدا را خداوند باطل نخواهد کرد هر کسی به نام دین خون بدهد بی‌شک به نتیجه خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی، کلمه شهید را رمز عزت جامعه خواند و با تبیین پیام‌های شهدا گفت: شهید به مسئولان می‌گوید خون دادیم خدمت کنید به جامعه‌ای که وظیفه خدمت دارید، از انقلاب صیانت کنید، در انتخابات مشارکت کنید و به کشور آبرو ببخشید.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید به برکت خون شهدا آینده ایران آینده علم، شرف و تقوا باشد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان افزود: ندای مقاومت سر دادن اما مشارکت در سختی‌ها نکردن و تحمل رنج‌ها نکردن مقاومت نیست. همه پایبند به مقاومت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی در پایان بیان کرد: عزت آن گاه برای جامعه رخ می‌دهد ک مسئولان قبل از مردم رنج‌ها را تحمل کنند نه پس از آن و یا اینکه تحمل نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha