یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتبی فاضل

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حضور خواهران طلبه در طرح امین پررنگ است، ابراز کرد: قاعده نفی سبیل نباید تنها در سیاست خارجی باشد بلکه باید در تعلیم و تربیت هم به این قاعده توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امروز در پانزدهمین اجلاسیه سالانه هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه نهاد تعلیم و تربیت باید در بالاترین رتبه و درجه خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر عملکرد ما موفق باشد، دولت‌های غیر اسلامی توانایی مقابله با نهاد تعلیم و تربیت اسلامی را نخواهند داشت، مطرح کرد: متاسفانه زندگی دنیایی ما بر پایه زیست درست و اسلامی نبوده است و دادگاه‌ها و بیمارستان‌های ما این موضوع را ثابت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تمام سرمایه‌ها و امکانات باید تجمیع شوند، عنوان کرد: قاعده نفی سبیل نباید تنها در سیاست خارجی باشد بلکه باید در تعلیم و تربیت نیز به این قاعده توجه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید محتواهای تعلیم و تربیت ما غربی باشد، خاطرنشان کرد: محتواهای غنی و ارزشمندی داریم که آموزش و پرورش باید از آن‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه باید تمام موانع و کاستی‌ها شناسایی شود، تصریح کرد: هر سال باید گام‌هایی در مسیر رفع این موانع و کاستی‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر باید از ظرفیت‌‎های حوزه‌های علمیه استفاده شود، یادآور شد: حوزه علمیه خواهران با ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) ظرفیت ویژه‌ای هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حضور خواهران طلبه در طرح امین پررنگ است، ابراز کرد: طبق ادعای مسئولین آموزش و پرورش نقش خواهران طلبه نیز بسیار پررنگ‌تر بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha