دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه بدانید که دشمن امروز دنبال تحریف و بزرگ‌نمایی مشکلات به‌ویژه مشکلات اقتصادی است و باید در این زمینه آگاه باشیم، افزود: امروز ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، ولی هرگز این پیشرفت‌ها بیان نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران مقاومت پنجشنبه‌شب در مراسم گرامیداشت شهید صدر در هیات ثارالله زنجان با اشاره به ویژگی‌ها و شخصیت اخلاقی و علمی شهید محمدباقر صدر اظهار داشت: شهید صدر به گفته مقام معظم رهبری یک نابغه بود.

وی با بیان اینکه شهید صدر از ۱۲ یا ۱۳ سالگی وارد اجتهاد شد و ایشان مقلد کسی نبود، تصریح کرد: وی انسان بسیار با اخلاق و زاهد بود و کارشان بیشتر با جوانان بود.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی شهید صدر شناخت امام خمینی(ره) بود، افزود: شهید صدر در مورد امام خمینی(ره) گفته است که ذوب امام(ره) شوید همان‌طور که امام خمینی(ره) در اسلام ذوب شد. وی مجاهد، عارف و فیلسوف بود و وقتی امام خمینی(ره) را دید به‌سوی ایشان رفت. خیلی‌ها به سمت امام رفتند اما کار شهید صدر یک کار فوق‌العاده

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری با بیان اینکه شهید صدر نخستین کسی بود که در عراق امام(ره) را شناخت و مردم را به‌سوی ایشان دعوت کرد، افزود: وی می‌گفت من افتخار می‌کنم که وکیل امام خمینی(ره) در یکی از روستاهای ایران باشم، چرا که وی به‌خوبی امام(ره) را شناخت و وی نخستین شهید ولایت‌فقیه در بین علما و فقها بود.

وی با اشاره به اهمیت غدیر افزود: غدیر با حضور ۱۲۰ هزار نفر برگزار شد، اما فقط چهار نفر با امام علی(ع) بیعت کردند و بقیه افتادند. ۱۲۰ هزار نفر در غدیر پیام پیامبر را شنید اما بعد از رحلت پیامبر فقط چهار نفر از بین این همه حاضر شدند بر پیمان خود بماندند و عهد خود را فراموش کردند.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری با بیان اینکه خطبه فدکیه بسیار مهم است و در آن حضرت فاطمه(س) فرمایشات بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: در این خطبه بانوی بزرگ اسلام خطاب به کسانی که پیام غدیر را فراموش کردند می‌گوید که شما دینتان را به دنیا و چیزهای زودگذر فروختید.

وی با بیان اینکه من عراقی هستم و قاطعانه می‌گویم که در طول تاریخ مردمی مثل مردم ایران سال ۱۳۵۷ نبودند و شما باید قدر خود را بدانید، تصریح کرد: اینکه در زمان حضرت علی(ع) مردم گمراه شدند و خارج شدند از دین و ایشان ۲۴ سال در خانه تنها بود، چرا که مردم پشت ایشان را خالی کردند و این در ایران تکرار نشد و مردم پشت امام و پیشوای خود ایستادند.

حجت الاسلام الحیدری با بیان اینکه کار امام(ره) بزرگ‌ترین و بهترین کار در زمان غیبت کبرا است، تصریح کرد: امام(ره) شاگرد و سرباز کوچک اهل‌بیت بود، اما چرا توانست موفق شود به دلیل اینکه مردم همیشه در صحنه ایران بود و حمایت و پشتیبانی کردند.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نعمت حکومت اسلامی است و عید غدیر ولایت سیاسی و حاکمیت اسلام است، افزود: شهید صدر گفت که امام خمینی آرزوی پیامبران را در ایجاد حکومت اسلامی پیاده کرد.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق با بیان اینکه زمانی که امام حسین (ع) با معاویه بیعت نکردند، کوفیان بیش از ۱۸ هزار نامه به ایشان فرستادند و ایشان را به کوفه دعوت کردند، تصریح کرد: امام حسین(ع) مسلم ابن عقیل را به کوفه فرستاد و از مردم خواست با وی همراهی کنند، اما کوفیان منحرف شدند و در کنار نایب امام نایستادند و وقتی ابن زیاد وارد کوفه شد کوفیان با وجود ارسال بیش از ۱۸ در کنار کمر به قتل امام‌زمان خود بستند.

وی با بیان اینکه امروز ایران پایتخت جبهه مقاومت است، گفت: من پیامی که دارم این است که اگر ما مداحان، شعرا و علما و ...در کوفه بودیم، تکلیف ما در مقابل نایب امام چه بود، امروز نباید ماجرای کوفه تکرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین الحیدری در ادامه با بیان اینکه امروز درست است که در ایران فشار اقتصادی وجود دارد، اما شاخص امروز فشار اقتصادی نیست، گفت: امروز در بسیاری از کشورهای جهان گرانی وجود دارد و این مختص ایران هم نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز معنویت در غرب به‌هیچ‌وجه وجود ندارد، بلکه در بحث اقتصادی نیز وضعیت بسیار خراب است، گفت: امروز در بحث لوله‌کشی و دسترسی به گاز، ایران با ۹۶ درصد دسترسی در رتبه نخست و بعد روسیه و بعد کشورهای دیگر قرار دارند و این افتخار بزرگی است.

حجت الاسلام الحیدری با بیان اینکه امروز علیه ایران تبلیغات بسیار منفی وجود دارد و در مورد گرانی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی تبلیغات بسیار منفی وجود دارد، تصریح کرد: امروز همه این مشکلات در جهان وجود دارد اما تبلیغات علیه ایران بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری امروز مسئله اصلی جهاد تبیین است، تصریح کرد: وقتی رهبری در دیدارهای مختلف جهاد تبیین را بیان و بر آن تأکید کردند آیا به این خواسته عمل شده است؟

حجت الاسلام و المسلمین هاشم الحیدری با بیان اینکه جهاد تبیین کمتر از جهاد نظامی نیست، تصریح کرد: امروز باید در زمینه جهاد تبیین به‌خوبی به وظیفه خود عمل کنیم و امروز دفاع از ولایت‌فقیه و ایجاد امید و دفاع از نظام و انقلاب از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه بدانید که دشمن امروز دنبال تحریف و بزرگ‌نمایی مشکلات به‌ویژه مشکلات اقتصادی است و باید در این زمینه آگاه باشیم، افزود: امروز ایران پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است، ولی هرگز این پیشرفت‌ها بیان نمی‌شود.

حجت الاسلام الحیدری با بیان اینکه پیشرفت‌های ایران در حالی اتفاق افتاده است که به‌شدت تحت تحریم است، گفت: بدانید این نظام بهترین و قشنگ‌ترین حکومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha