سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: به آمریکایی ها می گویم به جای دست و پا زدن در یمن نتیجه ای جز غرق شدن ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه جزیره خارگ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فضیلت ماه رجب اظهار داشت: شرافت زمان ها و مکان‌ها، به اعتبار اعمال و اتفاقاتی است که در آن اتفاق افتاده است. ماه رجب دارای شرافت های فراوانی است، از تولد امیرالمومنین(ع) در خانه خدا با شکافته شدن دیوار کعبه و تولد امام باقر و امام جواد علیهما السلام تا فتح خیبر و عید مبعث و لیله الرغائب...که به این ماه عظمت و نورانیت داده است.

وی بیان داشت: از فرصت معنوی اعتکاف استفاده ببریم و مشوق فرزندانمان باشیم تا در این فرصت، انس با خدا را تمرین کنند.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: در اندیشه سیاسی اسلام، مشروعیت سیاسی از جانب خداوند است و مقبولیت سیاسی از ناحیه مردم حاصل می شود. به تعبیری ساده تر در غدیر علی بن ابی طالب از طرف خداوند به عنوان امام جامعه معرفی می شود یا نبی مکرم اسلام در غار حرا به عنوان رسول و نبی مبعوث می شود و مشروعیت الهی را جهت هدایت مردم از جانب خدا می گیرد اما مردم هستند که با انتخاب نبی یا امام به عنوان رهبران جامعه سیر تکاملی را طی کنند.

خطیب جمعه خارگ ادامه داد: این مردم هستند که باید فاضل و صالح را کنار گذاشته و به افضل و اصلح مراجعه کنند.

حجت الاسلام کارگر گفت: تفاوت میان نبی و امام در این است که نبی برای هدایت مردم حرکت می کند و قوانین الهی را عرضه می کند و مردم را روشن می کند اما امام آن قوانین را برای اجرا دارد و مردم با آن قوانین بیگانه نیستند بلکه باید با رشد سیاسی و مراجعه به امام و کمک به ایشان در اجرای قوانین نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه هیچ ساختار سیاسی در دنیا به پویایی ساختار سیاسی ایران اسلامی نیست اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی فرصت بازشناسی اصلح است. مردمی که از عملکرد مسئول خود گلایه مند هستند، در انتخابات فرصت را از او می گیرند و به دیگری می سپارند. انتخابات، فرصت برای مردم در تغییر و نشانه رشد سیاسی جامعه است.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: امام خمینی(ره) اهل روش‌های رایج سیاسی از جمله نشست‌ و برخاست با احزاب و چهره‌های سیاسی نبود و این وجه تمایز معنای سیاست در اندیشه سیاسی اسلام با دیگر نظام های سیاسی است.

امام جمعه خارگ بیان داشت: امام با تکیه بر توده‌های مردم تغییر را ایجاد کردند، راهبرد امام، توجه به مردم و نقش آفرینی آنان در انتخابات بود. هم در انتخاب مدل حاکمیت و هم در حکمرانان همه متوجه انتخابات کرد.

حجت الاسلام کارگر گفت: امروز تلاش دشمن در خارج کردن مردم از ساختار سیاسی است، لذا انتخابات را تحریم، جوانان را ناامید، میان مردم دوقطبی ایجاد می کند، ایجاد ترس از آمریکا و اسرائیل تولید می کند، اما امروز فرزندان حزب الله در فلسطین و غزه، لبنان و یمن قدرت پوشالی استکبار به سخره گرفتند.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه به اهمیت اهمیت تنگه باب المندب و دریای سرخ این روزها روشن تر است گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند که در لابه لای خبر حمله تروریستی مورد توجه قرار نگرفت، حضور ناوشکن البرز ۱۱ دی ماه توسط نیروی دریایی ارتش، با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شد.

وی بیان داشت: این ناوشکن با هزار و ۵۵۰ تن وزن، افزون بر ۳۶ گره دریایی سرعت دارد. این شناور با عمری بیش از ۴۸ سال با صرف ۴۵ هزار و ۲۵۰ نفر ساعت‌کار مفید،تعمیر و نوسازی شده است. در کنار این دستاورد، توقیف و هدایت کشتی دزدان نفت ایران به ساحل ایران نیز پیام اقتدار نیروی دریایی ارتش را مخابره کرد.

خطیب جمعه خارگ گفت: اما امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند که این بی پاسخ نماند.

حجت الاسلام کارگر تصریح کرد: به آمریکایی ها می گویم به جای دست و پا زدن در یمن که نتیجه ای جز غرق شدن ندارد، اگر می توانید اسرائیل را از حمله به غزه منصرف کنید تا به مرگ زود هنگام نزدیک نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha