یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: بهترین راهکار برای اصلاح امور کشور داشتن یک مجلس قوی با نمایندگان بصیر، دلسوز ، کاربلد و حساس به امور مردم و فساد، مسلط بر قوانین و داشتن خلاقیت در وضع قوانین پیشرفته می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ماه رجب به‌معنای تعظیم‌نمودن و باعظمت‌دانستن می باشد و ماه بسیار عظیمی است، هم ماه ولایت است و هم ماه نبوت. اولیای الهی که در مقام تحصیل رضای حق و رسیدن به مقام عبودیّت بودند سعی و کوششان در این ماه، بیشتر از ماه‌های دیگر بود.

وی ادامه داد: از اعمال بسیار مبارک این ماه که بحمد الله در جامعه به‌ویژه در بین جوانان رونق گرفته است، آئین معنوی اعتکاف است. این سنّت حسنه از برجسته‌ترین توصیه‌های دینی است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام به گونه‌ای ویژه بدان اهتمام داشته‌اند. این مراسم عبادی، کمال بندگی و خضوع انسان در پیشگاه ربوبی را برای فرشتگان به نمایش می‌گذارد و معارف فراوانی را، همچون احکام، اسرار، فضایل و آثار معرفتی و تربیتی فردی و اجتماعی، در خود جای داده است.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام باقر (ع) گفت: از وجود مبارک امام باقر علیه السلام روایات مهم و شاخصی در باب آموزه‌های توحیدی وارد شده است که بسیار راهگشا است و آموزه مهمی که امام باقر علیه السلام به ما می رساند این است که اطاعتِ آن قدرتی که از سوی خدا و نماینده خدا نباشد، در حدّ شرک یا خود شرک است.

وی افزود: سه ماه عملیات علیه غزه، اصالتا عملیاتی آمریکایی بود. سران آمریکا و اسرائیل، وزیران خارجه و دفاع، و روسای سیا و موساد، بالغ بر ۲۰ بار در این ۳ ماه با مسئولین رژیم جعلی صهیونیستی دیدار، و برای یکسره کردن کار غزه برنامه ریزی کردند. روی کاغذ و طبق نقشه باید غزه تا کنون فتح شده باشد؛ اسیران صهیونیست آزاد، و رزمندگان حماس، کشته یا اسیر شده باشند؛ تونل ها منهدم، و ادوات نظامی، کشف و ضبط شده باشند اما هیچ خبری از مارش پیروزی نیست. تصاویر یادگاری در چند بیمارستان و ساختمان متروکه، آورده ای برای "دُن کیشوت" های اسرائیل نداشت.

حجت الاسلام قاسم خانی بیان داشت: دولت آفریقای جنوبی که حدود یک و نیم درصد مسلمان دارد اسرائیل را به جرم نسل کشی فلسطینی‌ها به دادگاه بین المللی کشاند و این شکایت چندین پیامد دارد اولی این است که اتهام «نسل‌کشی» به اسرائیل که تاکنون در سطح رسانه‌ها، سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای مدنی مطرح می‌شد، این بار در یک سند حقوقی معتبر در عالی‌ترین مرجع قضایی بین‌المللی به صورت رسمی ثبت شده است.

وی ادامه داد: طرح اتهام نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری، روایت و تصویرسازی اسرائیل در جنگ روایتها -که بر اساس شعار «دیگر هرگز» و «مبارزه با تروریسم»- شکل گرفته را در ذهن مخاطب و افکار عمومی غرب مخدوش خواهد کرد و پرونده نسل‌کشل اسرائیل در دیوان -به ویژه پس از صدور احتمالی دستور موقت- مستعد است سرآغاز کارزارهای حقوقی علیه شرکت‌هایی باشد که همچنان روابط تجاری و اقتصادی خود را با اسرائیل حفظ کرده‌اند.

امام جمعه خوی بیان داشت: نکته دیگر نقش تاریخی علمای شیعه در مقابله با رژیم صهیونیستی است. و تذکر این مطلب که هر چند نقطه اوج مبارزات علیه رژیم نجس اسرائیلی با شروع نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حضرت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است. و مبارزات گسترده، عمیق و اثرگذار در طول سال‌های با برکت انقلاب اسلامی، منجر به اضمحلال و انحطاط بیش از پیش رژیم صهیونیستی و ان شاء الله فروپاشی و نابودی نهایی آن ‌گردیده است. منتهی مبارزه با این رژیم توسط علمای شیعه هم چون کاشف الغطا، مرحوم شهید مدرس، آیت الله حائری یزدی، آیت الله کاشانی، بهبهانی و .. حتی به قبل از تأسیس رژیم منحوس صهیونیستی و این غده سرطانی بر می گردد.

وی افزود: اقدام شجاعانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی آمریکایی قابل ستایش است و هدف ایران از این اقدام مخابره این پیام به دنیاست که ایران تسلط کامل بر خلیج فارس و دریای عمان دارد و هرگاه اراده کند می تواند در این آب ها بر اساس منافع خود اقدام نماید. همچنین شرکت های بین المللی کشتیرانی اگر با آمریکا همکاری نمایند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی توانند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بهترین راهکار برای اصلاح امور کشور داشتن یک مجلس قوی با نمایندگان بصیر، دلسوز ، کاربلد و حساس به امور مردم و فساد، مسلط بر قوانین و داشتن خلاقیت در وضع قوانین پیشرفته می‌باشد به همین جهت شرکت در انتخابات فقط حق نیست بلکه یک مسئولیت تاریخی است و با انتخاب نماینده مجلس در واقع سرنوشت کشور در ۴ سال آینده رقم زده می شود.

وی در پایان تصریح کرد: یمنی ها در دفاع از مردم مظلوم غزه کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می دهند و آمریکایی ها و انگلیسی ها به جای توقف جنگ در غزه ، در حمایت از اسرائیل به یمن حمله‌ می کنند. این حرکت زشت بیش از پیش آمریکایی ها را در چشم مردم جهان منفور خواهد ساخت و شکست هیمنه آمریکا را عیان خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha