شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان بهار

حوزه / امام جمعه ملایر با بیان اینکه ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای برای پاک شدن از گناه و آلودگی برای ورود به ماه رمضان هستند، گفت: از مهمترین تأکیدات و توصیه‌هایی که برای مومنان در ماه رجب شده، استغفار است.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تبریک فرارسیدن ماه رجب، اظهار داشت: ماه رجب، یعنی ماه استغفار و تقرب جستن به خداست و باید از لحظه لحظه‌های آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رجب و ماه شعبان مقدمه‌ای برای پاک شدن از گناه و آلودگی برای ورود به ماه رمضان هستند، گفت: از مهمترین تأکیدات و توصیه‌هایی که برای مومنان در ماه رجب شده، استغفار است.

امام جمعه ملایر، با تأکید بر اینکه خداوند توبه‌پذیر و مهربان است، خاطرنشان کرد: لازم است در پیشگاه خداوند از این فرصت مغتنم برای بخشش گناهان توبه کرده و خود را بیشتر به خدا نزدیک کنیم.

وی به اعمال این ماه پُرفضیلت اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهمترین اعمال در این ماه، حضور و شرکت در مراسم معنوی اعتکاف است، آیین معنوی که از آن به عنوان صیقل دادن روح و خلوت عارفانه با خدا یاد می‌شود.

حجت الاسلام ارزنده، تصریح کرد: خوب است کسانی توانایی و شرایط حضور در این مراسم معنوی را دارند، خصوصا جوانان، در اعتکاف شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه اولین شب جمعه ماه رجب، لیلةالرغایب و شب آروزها نام دارد، ابراز کرد: بالاترین آرزو در این شب این است که انسان بهترین‌ها که خداوند به بهترین بندگانش عطا می‌کند را برای خود و دیگران طلب کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha