دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد: طوفان الاقصی بر اساس آیات قرآن دفاع بدیهی و مشروع در برابر سیاستهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است و ما از پایداری مردم غزه در این عملیات که نماد شکستن بغض در گلو مانده مردم فلسطین پس از۷۵ سال است، تجلیل می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین المللی" طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری" ضمن خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: این همایش در صدد است به بررسی تحولات جاری منطقه از جمله جنایتهای رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش علیه مردم مظلوم فلسطین که دهها هزار کشته و زخمی در پی داشته بپردازد و ضمن اعلام حمایت از گروههای مقاومت از جمله حماس ، جهاد اسلامی با این ملت مظلوم اعلام همبستگی کند.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی بر اساس آیات قرآن دفاع بدیهی و مشروع در برابر سیاستهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است و ما از پایداری مردم غزه در این عملیات که نماد شکستن بغض در گلو مانده مردم فلسطین پس از۷۵ سال است تجلیل می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: مسأله فلسطین موضوع وحدت بخش جهان اسلام و عملیات طوفان الاقصی در برابر صهیونیستها و جبهه استکبار نقطه عطفی در مناسبات جهانی است وهرگونه غفلت از غزه ظلم آشکار و خیانت به ارزش‌های مشترک انسانی است.

وی تأکید کرد: توقف فوری جنایتهای رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس دائم در تمام اراضی اشغالی امری واجب و ضروری نزد انسانهای بیدار است.محاصره غزه هرچه سریعتر باید شکسته و مسیرهای امن باید گشوده شود تا کمکهای انسانی اعم از غذا و دارو ... به این منطقه ارسال شود.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: همه انسانهای آزاده جهان باید بر لزوم احقاق حقوق اولیه غیرنظامیان درغزه تأکید کنند و ما از ضعف شورای امنیت سازمان ملل در انجام مأموریت خود و توقف جنگ در غزه بسیار مـتأسفیم و از کشورهای عضو این سازمان مطالبه داریم به وظایف خود از جمله در تصویب قطعنامه‌های بازدارنده و محکوم کردن معیارهای دوگانه حقوق بشری غرب عمل کنند.

وی حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و کمکهای همه جانبه به این رژیم اشغالگر را محکوم و از تلاشهای صورت گرفته جبهه مقاومت از جمله یمن، عراق و لبنان در حمایت از مقاومت غزه تقدیرو نسبت به حملات اخیر انگلیس و آمریکا به یمن هشدار داد و گفت: این حملات ممکن است به جنگ گسترده در منطقه منجر شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری همچنین از تلاشهای آفریقای جنوبی در ارائه پرونده جنایت جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در غزه به دیوان بین المللی کیفری قدردانی کرد و از مردم آزاده جهان خواست برای افشای جنایتهای جنگی رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل در صدد کلید زدن کوچ اجباری مردم فلسطین است، حال آنکه باقی ماندن مردم فلسطین در این باریکه حق طبیعی آنان است و جامعه جهانی باید از این قضیه حمایت کند.

دبیرکل مجمع تقریب افزود: هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی و تأمین نیازمندیهای آنها حرام شرعی است و دولتهای اسلامی باید روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم اشغالگر صهیونیست قطع کنند. تنها راه صلح و امنیت و ثبات در منطقه پایان دادن به اشغالگری و اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی است.

وی خاطر نشان کرد:پیشنهاد رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت همه جانبه مردم فلسطین و تشکیل نظام سیاسی منتخب بر اساس رأی اکثریت، بهترین راه برای حل مسأله فلسطین است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، از مردم آزاده جهان در اروپا، آسیا، آفریقا و امت اسلامی و تمامی مراکز و نهادهای اسلامی که در بیداری اسلامی حضوری تأثیرگذار داشته‌اند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha