یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: احیای شخصیت زنان از دستاوردهای مهم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مصلح، امام جمعه برازجان پیش از ظهر امروز در جمع دانش آموزان و مربیان آموزشگاه هفده شهریور برازجان با اشاره به دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری بزرگمردی کلید خورد که ایمان به هدفش داشت و اگر تمام دنیا جمع می شدند نمی توانستند او را از هدفش بازدارند.

وی در ادامه افزود: حضرت امام راحل ایمان به مردم و ایمان به خدا داشت و اکنون پس از گذشت چهار دهه، این نظام اسلامی روی پای خود ایستاده است.

امام جمعه برازجان استقلال سیاسی را مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: استقلال سیاسی مهم ترین گوهر وجودی انقلاب است و استقلال سیاسی، مهم ترین ارمغان نظام برای کشور ما بوده است که موجب رهایی کشور از وابستگی سیاسی و اقتصادی شده است.

وی آزادی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دوران ستم‌شاهی پهلوی پر از اختناق و خفقان بود و دوران شکنجه بود و با سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله و برپایی جمهوری اسلامی، دموکراسی با دین عجین شد و نظام اسلامی امروز تحت عنوان مردم سالاری دینی الگوی حکومت‌هاست.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: تغییر ساختار مهندسی سیاسی کشور از دیگر دستاوردهاست و با برقراری جمهوری اسلامی کمتر از دو ماه قانون اساسی جمهوری اسلامی تدوین و به رای گذاشته شد و ساختار سیاسی کشور را در تمام زمینه ها دچار تغییر و تحول کرد و وظایف قوا را با معماری جدید تعیین کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در این قانون با قراردادن ولایت فقیه در رأس هرم حکومت نوین اسلامی پایه گذاری شد.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا ایرانی که وابسته به شرق و غرب بود از وابستگی به دو ابرقدرت رهایی یابد و خود به عنوان قدرت برتر در جهان محسوب شود.

وی از گفتمان وحدت به عنوان مهم ترین عامل پیروزی انقلاب نام برد و گفت: این گفتمان مهم ترین راهبرد برای پیروزی ملت در همه عرصه ها و ثبات در جامعه است.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی سبب احیای هویت و شخصیت زن شده است، زنی که در حکومت گذشته به عنوان یک خدمتکار و اسبابی برای کامروایی مردان بود، به الگویی انسان ساز و تاثیر گذار در روند پیشرفت و تعالی جامعه تبدیل شده است و در انقلاب اسلامی، زن یک مربی معرفی شده که از دامن او انسان های پاک به معراج خواهند رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha