یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
«محمدجواد و راز مجسمه‌ها»

حوزه/ کتاب «محمدجواد و راز مجسمه‌ها» که جلد دوم و ادامه داستان کتاب «محمدجواد و شمشیر ایلیا» است، به قلم فاطمه مسعودی و تصویرگری سمیه رحمتی‌خواه از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در روزگاری که هجمه سوال‌های اعتقادی پیرامون نوجوانان را گرفته است، انتشارات کتاب جمکران جلد دوم کتاب «محمدجواد و شمشیر ایلیا» با موضوعات دینی و قرآنی را راهی قفسه نشر کرده است.

«محمدجواد و راز مجسمه‌ها» با پرداختن به سفری خیالی و ماجراجویانه، روحیه قهرمان‌خواهی نوجوان را پررنگ می‌کند و در این بین ارزش‌های معنوی را هم درون ذهن مخاطب جاری می‌سازد. فاطمه مسعودی، ماجراهای جذابی در این سفر برای قهرمان ترتیب داده است تا نوجوان ما همراه محمدجواد سر از باغ قرآن دربیاورد و هرجا که ناامید می‌شود و کم می‌آورد به خود قرآن و اهل بیت (ع) چنگ بزند. هرچند که این چنگ‌زدن درون داستان نه به صورت مستقیم و شعاری بلکه با زبانی داستانی پرداخته شده است.

محمدجواد راهی سفری پر تب‌وتاب می‌شود تا به نجات بچه‌هایی برود که اسیر تاریکی شده‌اند. در این سفر برهان یار و یاور اوست. این پرنده شنی رنگ، دانا و خوش‌سخن است و با راهنمایی‌های خوب و بجا به قهرمان قصه کمک می‌کند در دام تاریکی نیفتد؛ اما جز برهان، هما و سلوا هم به کمک محمدجواد می آیند تا بتواند چیزهای خوبی یاد بگیرد و از شر بدی‌هایی مانند حسادت و غضب در امان بماند. کتاب با ماجرای این سفر خیالی، کوشیده است ارزشمندی قرآن کریم و جایگاه اهل بیت (ع) را به مخاطب امروزی بشناساند.

تصویرگری سمیه رحمتی‌خواه نیز در این هدف مؤثر واقع شده و توانسته است ذائقه نوجوان را برآورده کند.

کتاب «محمدجواد و راز مجسمه‌ها» که جلد دوم و ادامه داستان کتاب «محمدجواد و شمشیر ایلیا» است، به قلم فاطمه مسعودی و تصویرگری سمیه رحمتی‌خواه در ۱۴۷ صفحه مصور و به بهای ۹۵ هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

بخشی از متن کتاب:

«چند ثانیه طول کشید تا محمدجواد جرئت کند و کم‌کم چشم‌هایش را باز کند. با چشم‌های نیمه‌باز به روبه‌رویش نگاه کرد. خرده‌شیشه‌های رنگی پخش شده روی زمین را از پیش چشم‌هایش گذراند تا شاید نشانی از برهان پیدا کند.».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha