سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب «نشانه هایی از او»

حوزه/ چاپ نهم کتاب «نشانه هایی از او» اثر آیت الله سید رضا صدر و به اهتمام حجت الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «نشانه هایی از او» اثر آیت الله سیدرضا صدر و به اهتمام حجت الاسلام والمسلمین سیدباقر خسروشاهی در ۵۷۶ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ نهم رسید.

شگفتی‌های خلقت، هر یک دفتری است در معرفت کردگار و آیه است در توحید که سیر توجه در آن، فطرت پرستش انسان را بیدار و او را به سلوک الی الله رهنمود می‌کند.

کتاب حاضر، شرح برگ‌هایی از شجره معرفت پروردگار است که به نگارش درآمده است. بدان امید که دل‌هایی را به خدا آشنا و مؤمن سازد.

از جمله مباحث مطرح شده در این اثر عبارت است از: جهان رنگارنگ، ایستادن روی دو پا، ماده اولیه جهان، گردن انسان، پیدایش فضا، بندهای انگشتان، اعصاب، رنگ انسان‌ها، شوری آب دریا، باران شیرین، خورشید، نامتناهی‌های چشم، تمایل جنسی، گرسنگی، نطفه، ماشین مغز، دوری ماه از زمین، نیروی جاذبه زمین، ترکیب آب، پوست بدن، پالایشگاه بدن، ساختن جنین، غده‌ها، موریانه، کسوف و خسوف، جای چشم و گوش، فک‌های نوزاد، وزن ریه زن و مرد.

برشی از اثر

* گوشت از آهن محکم‌تر!

آیا باور می‌کنید گوشت از آهن، محکم‌تر باشد؟ اگر باور نمی‌کنید، دو تکه آهن را ساعتی چند بر هم بکشید، می‌بینید ساییده می‌شوند.

آنگاه به قلب سالم پیران بنگرید، می‌بینید که به طور معمول، در هر دقیقه ۷۰ بار و در هر ساعت ۴۲۰۰ بار و در شبانه روز ۱۰۰۸۰۰ و در یک سال ۳۶.۷۹۲.۰۰۰ میلیون بار باز و بسته می‌شود. در هر بار قلب، خون را با فشار بیرون می‌دهد و سپس آن را به سوی خود باز می‌گرداند. شب و روز کار می‌کند و دمی آسایش ندارد. روزگاری دراز، بدین روش ادامه می‌دهد و اندک فوتوری، در کارش راه نمی‌یابد.

کدام فلزی را سراغ دارید که در یک سال ۳۶ میلیون بار اصطکاک پیدا کند و ساییده نشود؟!

دانشمندان حساب کرده اند، انرژی و نیرویی که در ۱۲ ساعت از قلب به دست می‌آید، قادر است یک وزنه ۶۵ تنی را از زمین بلند کند.

قلب از لحاظ سرعت، حیرت انگیز است. جریان خونی که از قلب شروع می‌شود ۷۵۰۰ کیلومتر در ساعت راه یعنی مسافت میان تهران و نیویورک را طی می‌کند، راهی که صدها پیچ و خم دارد تا خون به همه جا برسد.

مقدار حجم خونی که به وسیله تلمبه قلب، در ظرف یک سال زده می‌شود، در حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ لیتر است که برای حمل آن دست کم ۸۱ تانکر عظیم لازم است.

اگر به ماهیچه قلب بنگرید آن را جسمی ضعیف و سست می‌بینید. این قدرت عظیم و این نیروی خستگی ناپذیر را چه کسی به این ماهیچه کوچک داده است؟ چه کسی قلب را به این وظایف سنگین راهنمایی می‌کند؟ چرا قلب استراحت نمی‌کند؟ اگر استراحت کند، انسان می‌میرد. چه کسی به وی گفته استراحت تو برای صاحبت مرگ می‌آورد؟

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha