دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شریفی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: متاسفانه برخی تولیداتی که در پلتفرم‌ها به نمایش در می‌آید، ترویج خشونت بوده و به نوعی کانون خانواده را هدف قرار داده است، به نظرم باید نظارت‌های کافی در این حوزه وجود داشته باشد تا آثاری که در آنها اخلاق در خانواده مورد هدف قرار می‌گیرد، اصلاح شود.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، درباره وضعیت حاکم بر پلتفرم‌ها اظهار داشت: متاسفانه برخی تولیداتی که در این حوزه به نمایش در می‌آید، ترویج خشونت بوده و به نوعی کانون خانواده را هدف قرار داده است، به نظرم باید نظارت‌های کافی در این حوزه وجود داشته باشد تا آثاری که در آنها اخلاق در خانواده مورد هدف قرار می‌گیرد، اصلاح شود.

وی افزود: نکته مذموم دیگری که در این رابطه وجود دارد، رده بندی سنی در تولیدات پلتفرم‌هاست، در شبکه نمایش خانگی، خانواده‌ها فیلم را به همراه فرزندان خود می‌بینند در حالی‌ که برخی آثار برای مخاطب کودک یا نوجوان مضر است بنابراین باید آموزش لازم داده شود تا خانواده دریابند هر تولید نمایشی را نمی‌توان به همراه خانواده تماشا کرد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: لازم است در شبکه نمایش خانگی آثار با محوریت دفاع مقدس و موضوعات دینی ساخته شود، زیرا معتقدم اگر کارهای خوب و با کیفیت و با محوریت موضوعات ذکر شده ساخته شود تماشاگر از آن استقبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توجه به دفاع مقدس یکی از سفارشاتی است که حضرت آقا بارها روی آن تأکید داشته‌اند، در یکی از دیدارهای ما با مقام معظم رهبری ایشان روی این نکته تأکید داشتند و مسئولان هم قول‌های لازم را برای حمایت از تولیدات مربوطه دادند اما باید دید این وعده‌ها چه زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند؟

شریفی اظهار کرد: مراقبت از شبکه نمایش خانگی باید از دیگر حوزه‌ها نمایش همچون سینما، تئاتر یا تلویزیون بیشتر باشد، چون تمامی اعضای خانواده بیننده این تولیدات هستند، البته نکته دیگر اینکه از فیلم‌ها و سریال‌های خارجی که برای پخش در این حوزه پلتفرم‌ها انتخاب می‌شوند هم باید مراقبت کرد، نیاز داریم کارهایی را دوبله کنیم که در آن فرهنگ بیگانه تبلیغ نشده و موضوعات با آموزه‌های بومی و دینی ما مغایرت نداشته باشد.

وی بیان کرد: توجه به سبک زندگی ایرانی، اسلامی در آثار نمایشی یک ضرورت ویژه در شرایط فعلی است، این خواسته نیز لازم نیست با زبانی مستقیم و شعاری بیان شود بلکه باید در قالب یک داستان پُرکشش به این موضوع توجه کرد و گرنه با سطحی‌نگری و پرداخت‌های کلیشه‌ای تنها تماشاگر را از مفاهیم مورد نظر دور خواهیم کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟! IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    متاسفانه جنگ افزارهای مجازی دشمن یک طرف، روبیکای خودی هم یک طرف!
  • ؟ IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    کی نظارت بکنه؟ کو؟
  • ! IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    جناب قالیباف نه برای ساماندهی فصای مجازی کاری کرد و نه بی حجابی و بدحجابی
    • قحطی غیرت IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      0 0
      در حالی که حتی کمونیست ها هم در برابر پلتفرمهای دشمن بی حساسیت نبودند، اما مجلس ما و رئیسش کمترین واکنش ازشون دیده نشد و تا توانستند دغدغه مندان را کوبیدند، تازه اگر بر فرض محال در مورد خارجی هاش بپذیریم، چرا کنترلی روی روبیکا نیست؟ این هم سرورش خارجه؟ اصلا کسی نشانه ی غیری از این مجلس دیده می بینه؟ حالا مجدد آهنگ مجلس کردندبفرمایید!
  • عجیب IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    عجیب اینه که دلیل نبستن ابزار جنگ مجازی دشمن، محل کسب و کار بودن آنها معرفی می شود! عوض آن همه پولی که به آنها می دهید، خرج کانال های ایرانی کنید، محل کسب و کار قابل مدیریت. اما از واکنشتان در برابر امثال روبیکا معلوم است که ‌...