دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، اداره مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از سلایق مختلف را مهم ارزیابی کرد و گفت: بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نیازمند تقویت است، تا نظارت نظام‌مند و مستمر بر اجرای مطلوب قوانین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، در نوبت عصر بیست و ششمین گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور، ضمن اشاره به ویژگی های مجلس شورای اسلامی با بیان این که این مجلس از سوی رهبر معظم انقلاب مفتخر به عنوان مجلس انقلابی شده و به دلیل قوانین انقلابی و به موقع ائمه جمعه نیز نسبت به کلیت مجلس همین نظر را دارند، اظهار داشت: ائمه جمعه در این مدت، با استناد و استدلال همواره پشتیبان مجلس در خطبه های نماز و جلسات بودند.

وی با بیان این که جایگاه مجلس در قانون اساسی و نظام اسلامی برای ائمه جمعه کاملا روشن بوده در رأس امور قرار دارد و کل ریل‌گذاری برنامه ها، توسط مجلس شورای اسلامی انجام می شود، گفت: آنچه دولت مامور به اجرای آن می شود از طریق مجلس ریل گذاری شده و اهمیت کار مجلس برای همه روشن است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در ادامه با اشاره به نمونه هایی از رویکرد انقلابی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قوانین طرح جوانی جمعیت، تسهیل صدور مجوزها، قانون جهش دانش بنیان‌ها، بهبود کسب و کار و اقدامات راهبردی به موقع، مایه افتخار و بسیار راهگشا بوده و نشان دهنده عملکرد انقلابی این مجلس است.

وی اداره مجلس با حضور ۳۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سلایق مختلف را مهم ارزیابی کرد و افزود: بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی نیازمند تقویت است، تا نظارت نظام‌مند و مستمر بر اجرای مطلوب قوانین داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری با بیان این که توقع نیروهای انقلابی از مجلس انقلابی بیش از قبل است تصریح کرد: پیگیری طرح صیانت از فضای مجازی که به قتلگاه جوانان و نوجوانان تبدیل شده بسیار مهم و جدی است و انتظار می رود این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.

وی گفت: بحث هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ظاهرا به صورت شکلی و تشریفاتی درآمده و صرفا به تذکرات لسانی بسنده می شود که لازم است جدی گرفته شود.

امام جمعه کرمانشاه تحمیل پروژه های پر هزینه بر دولت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان این که پروژه ها نباید زمینه ساز رأی گیری برای دوره جدید باشد، ادامه داد: متاسفانه بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها بدون نظر کارشناسی دقیق و با تحمیل هزینه به نظام اسلامی دنبال می شود.

وی بر اهمیت تجلی ساده زیستی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: ساده زیستی نمایندگان و انقلابی بودن ایشان باید ملموس باشد و نیاز است هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان کارش را جدی تر و واقعی تر دنبال کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha