شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امین شہیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین امین شهیدی گفت: پاکستان و ایران دو کشور همسایه و دارای مرزهای طولانی هستند. و منافع مشترکی در این منطقه دارند. اقتصاد، صلح و نظم داخلی از مهمترین مشکلاتی است که پاکستان با آن مواجه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان در پاسخ به سؤال خبرنگار بی بی سی بیان داشت: پاکستان و ایران دو کشور همسایه و دارای مرزهای طولانی هستند. و منافع مشترکی در این منطقه دارند. اقتصاد، صلح و نظم داخلی از مهمترین مشکلاتی است که پاکستان با آن مواجه است. این کشور به دلیل ضعف های اقتصادی وارد شرایطی شده است که وابستگی به برخی کشورهای عربی، اروپا و آمریکا در حال افزایش است. به همین دلیل مشکلات زیادی در سیاست خارجی پاکستان به وجود آمده است که روابط دوستانه پاکستان و ایران را نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: توقف گروه های تروریستی وظیفه مشترک پاکستان و ایران است. سازمان های امنیتی پاکستان در بلوچستان همه مناطق را در دست ندارند. به همین دلیل جیش‌العدل، داعش و سایر گروه‌های تروریستی فرصت زیادی برای گسترش و فعالیت تروریستی دارند. ایران جیش العدل را مورد هدف قرار داده است. و این سازمان تروریستی از حمایت مستقیم موساد اسرائیل و سی آی آ آمریکا برخوردار است و اکثریت اعضای این سازمان را ایرانیان تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان بنابر دلایلی نمی تواند آشکارا آمریکا و اسرائیل را عامل مشکلات سیاسی و اقتصادی خود معرفی کند. و ایران در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و کردستان علیه اسرائیل و منافع آمریکا ایستاده است.

رئیس امت واحده پاکستان تأکید کرد: من فکر می کنم حملات به مخفیگاه های جیش العدل در بلوچستان با هماهنگی دو کشور انجام شده است. اما انتخاب موضع اخیر پاکستان به دلیل است. اولی به خاطر افکار عمومی است و و دومین دلیل فشار بین المللی و منافع امپریالیستی آمریکا در منطقه است. در غیر این صورت چنین عملیاتی بدون همکاری یکدیگر، موفقیت آمیز نیست. در گذشته نیز پاکستان با همکاری نیروهای ایرانی و پاکستانی علیه گروه های تروریستی عملیاتی انجام داده است.

وی ابراز داشت: پاکستان همچنین در دو سال اخیر بیشتر از گذشته با تروریسم در منطقه مواجه بوده است. همچنین ایران تروریست هایی را هدف قرار داده است که اصالتاً ایرانی هستند و در آن سوی مرزهای مخفی شده و علیه ایران فعالیت می کنند. بنابراین چنین اقداماتی در صورت هماهنگی هر دو کشور، به برقراری صلح در منطقه کمک می کند و مردم و افراد خوب هر دو کشور این نکته را خوب درک می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha