یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تنظّيم ندوة علميّة بعنوان (الأسرة والروضة سراج تربوي واحد)

حوزه/ گروه آموزشی عمید وابسته به بخش پرورش و آموزش عالی حرم مطهر حضرت عباس (ع) سمینار علمی "خانواده و مهد کودک؛ چراغ آموزشی واحد" را برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، گروه آموزشی عمید وابسته به بخش پرورش و آموزش عالی حرم مطهر حضرت عباس (ع) یک سمینار علمی را با عنوان "خانواده و مهد کودک؛ چراغ آموزشی واحد" برگزار کرد.

وسیم عبدالواحد النافعی مسئول پرونده مهدکودک در این گروه گفت: این سمینار شامل سه محور اساسی بود که اولین آن به برنامه درسی انحصاری "به سوی ماه" می‌پرداخت که مهدکودک‌های گروه عمید به اجرای آن می‌پردازند و با نظارت بخش پرورش و آموزش عالی حرم مطهر انجام می‌شود. این محور شامل مجموعه‌ای از تجربیات، فعالیت‌ها و مهارت‌ها بود و همچنین روش‌های آموزشی متنوعی که خانم‌های معلم به طور خلاقانه به کودکان ارائه می‌دهند بررسی شد.

وی افزود: محور دوم شامل پرونده راهنمایی پرورشی و خدمات مختلفی است که این گروه از روز اول تا مراسم اختتامیه در مهد کودک به کودکان ارائه می‌کند.

او ادامه داد: محور سوم سمینار به آموزش‌های ویژه‌ای که این گروه در برخورد با موارد اختلالات گفتاری که نیاز به مداخله متخصصان این حوزه دارد، می‌پرداخت که برخی از آنها به دست تیم مشاوره، تشخیص داده شده و درمان می‌شوند و گاهی اوقات این امر مستلزم ارجاع آنها به موسسه گفتار و توانبخشی "الکفیل" وابسته به این گروه است.

خانم شمس احسان الحسنی معاون مهد کودک العمید نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمینار بررسی دقیق تجربیات مهد کودک‌های گروه آموزشی العمید و جزئیات کلی آن در فرآیند آموزشی آز آغاز آن با برنامه درسی "به سوی ماه" بود و همچنین خدمات پرورشی ارائه شده به کودکان در حوزه روان درمانی و پرورش استثنائی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha