پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اففتاحیه کتابخانه امام حسن مجتبی

حوزه /حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه کتابخانه از جمله مراکز تاثیرگذار در دستیابی مردم به آرامش است، تاکید کرد: تمامی اهالی این منطقه می‌توانند با حضور مستمر در این کتابخانه رونقی افزون به این محیط بدهند و روحی تازه در آن بدمند، این کتابخانه محلی برای پرورش فرزندان صالح این منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان مشهد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) گفت: امروز شاهد افتتاح کتابخانه‌ای هستیم که قرار است مرکز اندیشه، فکر و تدبر تمامی نسل های جامعه باشد.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران و هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: در سطح کشور مساجد دارای کتابخانه داریم، این کتابخانه‌ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی محل رشد نسل های مختلف بوده و در جنگ تحمیلی نیز فرزندانی دانا و بصیری را تربیت کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: در واقع مسجد محلی برای عبادت و افزایش دانایی بوده که در کنار این امر مهم نسلی هوشمند، شجاع، خوش فکر و مدبر نیز تحویل جامعه داده است.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: به عبارت ساده‌تر مساجد همواره پیشتاز تربیت نسلی آگاه بوده است. در همین راستا، کتابخانه‌ای که در جوار مسجد باشد، بدون شک از آن نسلی انقلابی و بصیر ایجاد خواهد کرد. مسجد محل رفع کینه، عدالت، دانش افزایی و بصیرت افزایی بوده است؛ لذا باید کمک کنیم تا این کتابخانه نیز با این نگاه رشد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه از جمله مراکز تاثیرگذار در دستیابی مردم به آرامش است، تاکید کرد: تمامی اهالی این منطقه می‌توانند با حضور مستمر در این کتابخانه رونقی افزون به این محیط بدهند و روحی تازه در آن بدمند، این کتابخانه محلی برای پرورش فرزندان صالح این منطقه باشد.

در ادامه رسول احمدزاده، عضو هیات امنای مسجد امام حسن مجتبی (ع) گفت: این مسجد در تلاش بوده است تا به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و تربیتی در مسیر و هدف اصلی خود مبنی بر رشد و تعالی نسل نوجوان و جوان جامعه فعالیت کند.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا کودکان و نوجوانان با حضور در این کتابخانه همچون مدرسه و دانشگاه، مسجد را نیز تبدیل به مرکزی برای تربیت در حوزه‌های مختلف نمایند.

گفتنی است: کتابخانه عمومی مشارکتی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان مشهد با مساحت و زیربنای ۳۰۰ مترمربع واقع در شهرستان مشهد، امامت ۴۶، نبش چهارراه اول، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و با تعدادی بالغ بر ۱۰۰۰ نسخه کتاب در حال ارائه خدمات کتابخانه ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha