دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تیم فوتبال ایران

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

تعرفه های ترافیک شبکه تصویب شدند

نود و هشتمین جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.در این جلسه سند سیاست‌ها و الزامات تعرفه‌گذاری ترافیک شبکه و سهیم شدن درآمد محتوا که پیش از این در جلسات کارشناسی متعدد و با حضور اعضای حقیقی، حقوقی و خبرگان این حوزه در بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفته بود، به بحث گذاشته شد و نهایتاً به تصویب اعضای شورای‌عالی فضای مجازی رسید.به موجب این سند تولیدکنندگان محتوا از قبیل کاربران فعال در سکوها و شبکه‌های اجتماعی، تولیدکنندگان محتواهای تخصصی و حرفه‌ای و همچنین رسانه‌های اجتماعی کوچک و محلی در درآمد حاصل از فروش ترافیک سهیم خواهند شد. همچنین بر اساس این سند سکوها و سامانه‌های ارائه دهنده خدمات کاربردی به مردم نیز توسعه و تقویت خواهند شد.در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی همچنین مقرر شد پیشنهادات جدید اعضای شورا نسبت به جزئیات این سند در دبیرخانه مطرح و پس از جمع‌بندی، تشریفات قانونی تصویب و ابلاغ آن طی شود.رئیسی در این جلسه با تایید نکات اعضای شورا مبنی بر اینکه این سند می‌تواند گام موثری در جهت اشتغالزایی و توسعه فعالیت‌های مردمی در فضای مجازی و تقویت آنها باشد، تولید محتوا و حمایت از تولیدکنندگان محتوا را موضوعی مهم دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست در توجه به سیاست‌ها و الزامات این سند نگاهی ملی داشته باشند.

منبع:ایسنا

حماس توقف ۲ ماهه را رد کرد

در پی گزارش‌ها درباره جزئیات پیشنهادات رژیم صهیونیستی برای تبادل جدید اسرا، عضو دفتر سیاسی حماس امروز سه شنبه اعلام کرد این جنبش با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای توقف ۲ ماهه جنگ به عنوان بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای که شامل آزادی تمام اسرای صهیونیستی در غزه می شود، مخالف است و همچنان بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای صهیونیستی از غزه قبل از صحبت در مورد تبادل اسرا تاکید دارد. «غازی حمد» عضو دفتر سیاسی حماس گفت این جنبش با این پیشنهاد مخالف است زیرا توقف ۲ ماهه جنگ به این معناست که رژیم صهیونیستی به جنگ، کشتار و قتل‌عام در نوار غزه ادامه خواهد و حماس این مساله را در آتش‌ بس موقت قبلی تجربه کرده است.پیش از این رسانه‌های عبری شامگاه دوشنبه محتوای پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را منتشر کردند که مهم‌ترین ویژگی آن برقراری آتش‌ بس دراز مدت، عقب نشینی تاکتیکی ارتش رژیم صهیونیستی از چندین منطقه در نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم است.تلویزیون رژیم همچنین گزارش داد: این توافق جدید برای تبادل اسرا چند مرحله‌ای است و اولین مرحله آن شامل آزادی زندانیان غیرنظامی است و در مقابل از رژیم صهیونیستی درخواست آتش‌بس طولانی‌مدت و عقب‌نشینی تاکتیکی و کم اهمیت نیروهای ارتش می‌شود.

منبع: ایسنا

منابع ارزی دولت کامل شد

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی برای تامین ارز وجود ندارد و چشم انداز وضعیت ارزی کشور برای پایان سال و سال آینده بسیار مثبت است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ میلیارد دلار ارز برای تامین نیاز واردات کالاهای اساسی و بخش صنعت و طی این مدت ۶ میلیارد دلار هم ارز برای واردات خودرو و قطعات تامین شده است لذا نوسانات روزهای اخیر که بیشتر ناشی از تحولات منطقه ای است گذرا و موقتی است و از تمامی فعالان اقتصادی می خواهیم فعالیت های و تصمیمات خود را براساس واقعیت های مثبت ارزی کشور اتخاذ کنند. وی با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای خرید ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی گفت: با این مجوز شاهد افزایش چشمگیری در ذخایر ارزی بانک مرکزی خواهیم بود. همچنین سال آینده وضعیت ارزی به مراتب بهتری خواهیم داشت و نوسانات که در بازار غیر رسمی وجود دارد گذراست و این افزایش قیمت ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است و پشت این افزایش قیمت ها خالی است و توصیه می کنیم افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان وارد این بازار نشوند. فرزین که در جلسه ماهانه مدیران عامل بانک ها صحبت می کرد با اشاره به تحولات ماه های اخیر در حوزه سیاسی و امنیتی و اثر آن بر بازارهای مالی گفت: تحولات منطقه بر بازارهای مالی خاورمیانه و به تبع آن بازارهای مالی کشور ما تاثیرگذار بوده است ولی با توجه به وضعیت بسیار مطلوب ارزی کشور که در مقایسه با سال های گذشته منابع ارزی بسیار مطلوبی داریم این نوسانات زودگذر خواهد بود.رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان روز دوم بهمن ماه سال جاری ۵۷ میلیارد دلار برای صنایع و وارادات کالا و خدمات تامین ارز صورت گرفته است. همچنین برای صنعت خودرو ۶ میلیارد دلار تامین ارز در سال جاری انجام شده است که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است و طی همین مدت کوتاه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار ارز بابت واردات خودرو تخصیص داده شده است چراکه منابع کافی در اختیار داشته ایم. مجموع این اعداد به خوبی نشانگر وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور است.

منبع:ایسنا

یوزها صعود کردند

تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۸:۳۰ امشب، سوم بهمن ماه، در گروه C به میزبانی ورزشگاه اجوکیشین سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.پیش از آغاز این دیدار ایران با ۶، امارات با ۴، فلسطین با یک و هنگ کنگ بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم گروه C قرار گرفته بودند.با وجود پیروزی ۳ بر صفر فلسطین مقابل هنگ کنگ، امارات با تفاضل گل بهتر در رده دوم ایستاد و در دور حذفی حریف تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی شد. در نهایت ایران با ۹ امتیاز، امارات با ۴ امتیاز و تفاضل گل ۱+، فلسطین با ۴ امتیاز و تفاضل گل صفر و هنگ کنگ بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم جدول رده‌بندی گروه C قرار گرفتند.به احتمال زیاد تیم ملی فوتبال ایران هم در دور حذفی به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت.

منبع:ایسنا

اوپنهایمر از رقبا پیشی گرفت

نامزدهای نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار اعلام شد و فیلم سینمایی «اوپنهایمر» با نامزدی در ۱۳ شاخه پیشتار این جوایز نام گرفت و «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم نیز به جمع نامزدهای نهایی بهترین انیمیشن کوتاه راه یافت.«زاسی بیتس» و «جک کواید» دو بازیگر آمریکایی فهرست نامزدهای نهایی نود و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار را اعلام کردند و در نهایت «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در ۱۳ بخش نامزد شد و پس از آن فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس با ۱۱ نامزدی قرار گرفت.«قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی در ۱۰ شاخه و «باربی» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ هم در ۸ شاخه نامزد جایزه اسکار شد.

منبع:ایسنا

گوترش خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در ابتدای این نشست به جنگ غزه اشاره کرد و گفت: ساکنان غزه با ویرانی بی‌سابقه‌ای مواجه هستند و همه ساکنان این منطقه گرسنه هستند.وی با بیان اینکه مردم غزه با خطر فزاینده بیماری و اپیدمی روبرو هستند، افزود هیچ توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین وجود ندارد.گوترش گفت: سازمان‌های بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه با مشکل مواجهند. بقایای جنگ غزه به خطری برای امدادگران تبدیل شده است.دبیرکل سازمان ملل در این جلسه شورای امنیت با شرایط دشوار انتقال کمک‌ها به مردم غزه پرداخت و تصریح کرد: ما برای ورود مواد ضروری به غزه با بازرسی‌های سخت و فرآیندهای غیر موجه روبرو هستیم. ده‌ها کارمند بشردوستانه منتظر مجوز دولت اسرائیل برای اعطای ویزای ورود به آنها هستند.گوترش در ادامه سخنان خود بار دیگر خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه شد.دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: برای انتقال کمک‌ها گذرگاه‌های بیشتری نیاز است و ورود کمک‌ها از بندر اشدود در فلسطین اشغالی نیز باید از سر گرفته شود. ارسال کمک‌ها به غزه به هیچ وجه کافی نیست و تصور اینکه ۲.۲ میلیون نفر می‌توانند تنها با کمک‌ها زندگی کنند، خیال محض است.وی با اشاره به مخالفت قاطع کابینه رژیم صهیونیستی با راهکار تشکیل دو دولت، تصریح کرد عدم پذیرش این راهکار از سوی رژیم صهیونیستی و انکار حق مردم فلسطین برای تشکیل کشور، جنگ را طولانی می‌کند.گوترش همچنین خواست تلاش‌ها برای تسهیل تبادل اسرا تشدید شود و خطاب به شورای امنیت گفت اشغالگری رژیم صهیونیستی باید خاتمه پیدا کند.

منبع:ایسنا

کنگره ملی شهدای پایتخت آغاز شد

کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با نام دهه شهدایی تهران از امروز دوشنبه ۲ بهمن آغاز به کار کرد.علیرضا فخاری استاندار تهران در خصوص کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: این کنگره که دبیری آن بر عهده سپاه است با نام «دهه شهدایی تهران» از دوشنبه ۲ بهمن آغاز به کار کرده و تا پنجشنبه ۱۲ بهمن ادامه دارد.وی افزود: برای این کنگره سمفونی اختصاصی تهیه شده و از دست‌نوشته‌های شهدا، کارهای نرم افزاری و ۴۸ عنوان کتاب ویژه شهدای تهران که عمدتاً شهدای ملی هستند رونمایی خواهد شد. کنگره شهدای پایتخت از اوایل سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد و در این راستا ۲۸ کارگروه موضوعی و قشری فعالیت خود را کلید زدند. هدف از برگزاری کنگره هم ترویج مکتب شهدا و مقاومت در سطح کشور است.سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و دبیرکل کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت هم پیش‌تر درباره برگزاری این‌رویداد گفته بود: شهدای تهران؛ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم و سلامت هستند، این باعث افتخار ماست که در اقشار مختلف شاهد وجود افتخارات و الگوهایی هستیم. یکی از مدارس منطقه ۱۷ شهر تهران ۱۵۰ شهید تقدیم به انقلاب کرده که این نقش دانش‌آموزان در دفاع مقدس را نشان می‌دهد. ۵۶۰ بانوی شهید در تهران داریم، آنچنان که باید به معرفی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته نشده است. ما شهدای بین‌المللی، رئیس‌جمهور، نماینده مجلس شهید، دانشمند شهید و دانش‌آموز شهید در تهران داریم.طبق سخنان دبیر کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت هزار و ۲۰۰ خانواده که دارای چند شهید هستند، در تهران وجود دارد، آمار ۲۵۰ شهید ادیان توحیدی در تهران به ثبت رسیده است. هزار و ۳۳۳ نفر در ترور، موشک باران و بمب گذاری‌ها در سطح شهر به شهادت رسیدند.

منبع:مهر

یونیسف از بحران اقلیمی در افغانستان هشدار داد

دفتر هماهنگ‌کننده‌ی کمک‌های سازمان ملل متحد در این گزارش با اشاره به اینکه تا به امروز در این کشور هوا فوق‌العاده خشک و گرم بوده است، افزود: خشکسالی به کشاورزی و زندگی مردم اسیب جدی وارد می کند.اپیش از این نیز سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) گفته بود که ادامه خشکسالی مردم بویژه کشاورزان افغانستان را نگران کرده است.این سازمان تاکید کرده که سطح زیر کشت در این کشور کاهش یافته است.فائو بیان کرد که ۷۰ درصد از کشاورزانی که بیش از دو هکتار کشت می‌کنند، کاهش سطح زیر کشت را گزارش کرده‌اند، درحالی‌که در میان کشاورزانِ کمتر از یک هکتار، ۶۳ درصد از کاهش سطح زیر کشت گفته‌اند.بخش بزرگی از جمعیت افغانستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت و امرار معاش می‌کنند.

منبع:ایرنا

یمن وعده انتقام به آمریکایی ها مخابره کرد

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که آمریکا و انگلیس ۱۸ حمله علیه صنعاء، الحدیده، تعز و البیضا انجام دادند.وی تاکید کرد که این تجاوزهای آمریکا و انگلیس بی پاسخ و مجازات نخواهد ماند.پیش از این «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفتگو با شبکه المسیره این کشور اظهار داشت: هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه است. یا همان توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که عملیات دریایی یمن (علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از نسل کشی و محاصره مردم غزه است در حالیکه آمریکایی‌ها برای حفاظت از رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل، مردم یمن را بمباران می‌کنند و بین این دو گزینه تفاوت اساسی وجود دارد.وی تصریح کرد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچگاه تسلیم نمی‌شوند.آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین ساعاتی قبل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هشت پایگاه نظامی جنبش انصارالله یمن را هدف حمله قرار دادند.

منبع:شبکه خبر

کمبود انسولین تمام شد

وضع کشور از لحاظ دارویی مناسب است و در زمینه تامین «انسولین» نیز مشکلی وجود ندارد.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به شهرستان گلپایگان در باره کمبود انسولین در برخی از داروخانه‌ها گفت:کمبود دارو در کشور کمتر شده و در زمینه انسولین کمبودی نداریم و افراد دیابتی با مراجعه به داروخانه‌های کشور به راحتی می‌توانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منبع: شبکه خبر

برف به نزدیک پایتخت رسید

با شروع بارش برف در ارتفاعات، بخش‌های از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و همچنین شمیرانات سفیدپوش شده و در ‌پردیس و دیگر شهرهای کوهپایه‌ای استان تهران از شب گذشته تا کنون شاهد بارش باران هستیم.بارش برف و باران در استان تهران با توجه به خشکسالی پیش رو یکی از نیازهای اساسی جهت تأمین منابع آبی است و در فصل زمستان امسال کشاورزان و باغداران در انتظار بارندگی‌های بیشتری هستند.با شروع بارش برف در ارتفاعات؛ بخش‌های از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و همچنین شمیرانات سفید پوش شده و در شهرستان پردیس و دیگر شهرهای کوهپایه‌ای استان تهران از شب گذشته تا کنون شاهد بارش باران هستیم.با اعلام هشدار سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان تهران تمامی ارگان‌های مرتبط، شهرداری‌ها، بخشداری و راهداری‌ها در حالت آماده باش قرار گرفتند و بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده، تمامی محورهای مواصلاتی شرق استان تهران بازگشایی شده و تردد در محورهای اصلی و فرعی جریان دارد و همچنین در جاده‌های روستایی مسدودی گزارش نشده است.

منبع:تسنیم

ائتلاف آمریکایی یمن را بمباران کرد

منابع خبری از تجاوز نظامی مجدد آمریکا و انگلیس به صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.یک مسئول آمریکایی به الجزیره گفت که آمریکا و انگلیس و برخی هم‌پیمانان دیگر به مواضع وابسته به حوثی‌ها (نیروهای مسلح یمن) در یمن حمله کردند.این مسئول نظامی آمریکایی گفته است در حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن، کشورهای دیگر هم به حمایت عملیاتی از آن پرداخته‌اند.این مسئول نظامی آمریکا حاضر به افشای نام این کشورها که از تجاوز آمریکا و انگلیس حمایت کرده‌اند، نشده است

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha