چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
فق

حوزه/ محقق و پژوهشگر دینی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ نهج البلاغه در جامعه دینی تاکید کرد و ابراز داشت : برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ خواندن و پی بردن به حکمت های نهج البلاغه در جامعه باید برنامه ریزی لازم به عمل آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم جشن میلاد مولی‌الموحدین حضرت امیرمؤمنان(ع) با حضور روحانیون و اقشار مختلف مردم در حسینیه علی اکبر(ع)، ظهر امروز از طرف نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد.

مجید زجاجی، محقق و پژوهشگر دینی در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت روز پدر با بیان اینکه متأسفانه نهج البلاغه حضرت علی(ع) خیلی غریب است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند روی نهج البلاغه به صورت واقعی باید کار شود.

زجاجی بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ نهج البلاغه در جامعه دینی تاکید کرد و ابراز داشت: برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ خواندن و پی بردن به حکمت های نهج البلاغه در جامعه باید برنامه ریزی لازم به عمل آید.

استاد مدرسه علمیه آیت الله یثربی کاشان با بیان اینکه براساس منابع اهل تسنن و شیعه، پیامبر اسلام فرمودند «علی از من است و من از علی هستم»، گفت: اینکه علی از پیامبر است یعنی ادامه دهنده راه و مبین او است و معنی اینکه پیامبر از علی است یعنی تمام قرآن با علی است.

وی محور قرآن را علی ابن ابیطالب(ع) دانست و یادآور شد: تنها کسی که شجاعت و سخاوت را یک جا جمع کرد حضرت علی(ع) بود، همان طور که در میدان جنگ شمشیر خودش را به دشمن اعطا کرد؛ لذا هیچ کس در دنیا همانند حضرت علی(ع) سابقه نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha