یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ رییس قوه قضائیه خطاب به کارکنان واحدهای قضائی و قضات گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، ضمن تبریک و تهنیت ایام و اعیاد ماه مبارک رجب، اظهار کرد: الگو و اسوه ما، امیرمؤمنان علی(ع) است که انسان کامل و صراط مستقیم و معیار حق هستند.

وی در ادامه به تبیین و تشریح دوران زندگی مبارک حضرت امیرمؤمنان(ع) و سختی‌ها و مشقت‌هایی که حضرت علی(ع) برای حفظ و ارتقاء اسلام متحمل شدند پرداخت و گفت: برای استقرار نظام اسلامی، ایثارگری‌های بسیاری در طول تاریخ صورت گرفته است و خون‌های بسیاری ریخته شده است؛ بنابراین مسئولیت خطیری بر دوش ما است و ما باید تکلیف خود را در حق خانواده شهدا و ایثارگران و عموم مردم ایفا کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مشکلات و مضایق موجود در مراکز و مراجع قضایی، گفت: تکلیف من و مسئولان ستادی در قوه قضائیه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضائی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسئولان ستادی قوه قضائیه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار بردند و توفیقی که حاصل شده، همین است که مشاهده می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: شما کارکنان واحدهای قضائی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهادات خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسئولان ذی‌ربط قضائی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحدهای قضائی و کمبود امکانات در این واحدها آشنا شوند.

وی خطاب به کارکنان واحدهای قضائی و قضات، گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

رئیس دستگاه قضا به کارکنان و قضات توصیه کرد: تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنند و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه در پایان خطاب به قضات تاکید کرد که در تنظیم پرونده‌ها به غنای محتوایی و نگارشی توجه داشته باشند و به‌ویژه این مقوله را در قبال پرونده‌های ناظر بر درخواست ماده ۴۷۷ و ماده ۴۲۸ پیرامون تفاضل دیه، بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر طی سخنانی به بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضائی این استان پرداخت و در ادامه از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحدهای قضایی استان بوشهر طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

وی افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضائی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید؛ همچنین از آغاز سال ۱۴۰۲ تا به امروز، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر، فروخته شدند.

در این جلسه، نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شوراهای حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha