دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشر و احیا

حوزه / مدیر اجرایی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی گفت: تمرکز و رسالت اصلی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی به عنوان یک هلدینگ فرهنگی در اصفهان بر موضوع خانواده و اهل بیت(ع) بود و در این عرصه بیش از  ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است.  

حسام نصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی اصفهان پرداخت و اظهار داشت: مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی به عنوان یک هلدینگ فرهنگی در سال ۹۵ مجوز فعالیت خود را کسب نمود.

وی افزود: مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی اصفهان در زیر مجموعه خود شامل چهار مجتمع انتشاراتی، تربیتی، پژوهشی و رسانه‌ای است.

مدیر اجرایی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی با اشاره به فعالیت‌های مجتمع انتشاراتی این مرکز، گفت: مجتمع انتشاراتی مهرستان وابسته به مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی در حوزه تولید و نشر کتاب فعالیت دارد و همه مراحل تا پیش از مرحله چاپ در این مجتمع انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مجتمع دیگر این مرکز، مجتمع تربیتی مهرستان است که تحت عنوان یک خانه مادر و کودک، یک پیش دبستانی و دبستان فعالیت می‌کند، هم چنین خانه مادر و کودک مجتمع تربیتی مهرستان برای سن قبل از پیش دبستانی بوده و فعالیت‌های آن شامل آموزش مادر و کودک در کنار یکدیگر است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دبستان، که مدت دو سال است راه اندازی شده هر سال یک پایه به این دبستان اضافه می‌شود و البته مقطع پیش دبستانی و دبستان مجتمع تربیتی مهرستان صرفا برای دختران طراحی شده است.

نصر هم چنین به فعالیت مجتمع پژوهشی مهرستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: دفتر مجتمع پژوهشی مهرستان در دانشگاه اصفهان مستقر و به نوعی اتاق فکر مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی بوده و در قسمت‌های مختلف کار پژوهشی انجام می‌دهد که دو سال است وارد حوزه اجرایی نیز شده و دارای چهار اندیشکده می‌باشد و طراحی کلی و اجرای تربیت مدیران به عهده این مجتمع است.

وی عنوان کرد: مجتمع رسانه‌ای مجتمع دیگر مرکز است که کار تولیدات رسانه‌ای را بر عهده دارد و تولیدات آن در رسانه ملی نیز پخش می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی با تأکید بر تمرکز و رسالت اصلی واحدها و مجتمع‌های مرکز بر موضوع خانواده و اهل بیت(ع)، تصریح کرد: در حوزه نشر نیز مرکز بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده که حدود ۱۰ عنوان آن مرتب با اهل بیت(ع) بوده است.

وی یادآور شد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با فعالان حوزه خانواده گزارشی از فعالیت‌های مجموعه ارائه شد و پیشنهاد شد تا دفتر مطالعات خانواده راه اندازی شود.

وی تأکید کرد: در مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی اصفهان، جلسات تفسیری قرآن نیز برگزار و علاوه بر آن دو روز در هفته جلسات تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود و حاصل این جلسات تفسیری انتشار کتاب بوده و علاوه بر آن، این جلسات در سایت مهرستان به نشانی mehrestan.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha