سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
الإمام أمير المؤمنين (ع)

حوزه/ محمدلو گفت: بندگی و عبادت فوق العاده خالصانه امیرالمؤمنین هم در تاریخ معروف است و مورد توجه ویژه خداوند بوده است، تولد و شهادت در خانه خدا، این مسئله را می رساند که خدای متعال از مسلمانان  و مؤمنین خواسته در همه عبادات و مناسک عظیم اسلامی یاد علی علیه السلام باشد.

وحیده محمدلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با بیان این که یاد و ذکر امیرالمؤمنین علی علیه السلام عبادت است، اظهار داشت: در روایتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند: " ذِکْرُ عَلِیٍ‏ عِبَادَةٌ" یاد علی عبادت است و ولادت مولی الموحدین در درون کعبه اتفاق افتاده است و ایشان تنها کسی هستند که به این افتخار نائل آمده اند و این مسئله نشان از علاقه وافر پروردگار عالم به مولی الموحدین است.

وی اضافه کرد: پرورش در دامان پاک پیامبر خدا ، نشانی دیگر از توجه ویژه خدا به این مولود کعبه دارد و حضرت در ۱۰ سالگی به عنوان اولین شخص به نبی مکرم اسلام ایمان آوردند و بعدها در یوم الدار و در مناسبت های مختلف به عنوان برادر ، وصی و جانشین پیامبر معرفی شدند و ما افتخارمان این است که پیرو مکتب نورانی امیرمومنان هستیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: علی علیه السلام در جنگ ها به عنوان قوی ترین و شجاعترین جنگاور عرب نقش آفرینی کرد، برای حفظ جان نبی مکرم اسلام بارها جان خویش را به خطر انداخت و خدای متعال با نزول آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ بعضی دیگر از مردم برای جستن خشنودی خدا جان خویش را فدا می کنند» این شجاعت حضرت را تحسین و تایید کرد.

وی افزود: تمام ضربات شمشیر علی علیه السلام در جنگ ها فقط برای رضای خداوند متعال بود و خشم و غضب و محبت و یاری شان نیز در جهت به دست آوردن رضایت الهی بود و حضرت هیچ وقت نبی اکرم را تنها نگذاشتند و در هیچ جنگی به دشمن پشت نکردند و در جنگ احد بعد از آن همه شجاعت مثال زدنی فرشته وحی جمله «لا سیف إلّا ذو الفقار و لا فتی إلّا عَلیٌّ» را در شأن مولای مردان بیان کرد.

محمدلو تصریح کرد: بندگی و عبادت فوق العاده خالصانه امیرالمؤمنین هم در تاریخ معروف است و مورد توجه ویژه خداوند بوده است، تولد و شهادت در خانه خدا، این مسئله را می رساند که خدای متعال از مسلمانان و مؤمنین خواسته در همه عبادات و مناسک عظیم اسلامی یاد علی علیه السلام باشد.

وی ادامه داد: ازدواج با بهترین زن عالم یعنی فاطمه زهرا (س) و بهترین فرزندان عالم از افتخارات بزرگ مولی الموحدین است و در آیات متعددی همچون آیات تطهیر، مودت، اطعام، نجوا، علم الکتاب، مباهله، ولایت، اولی الامر، تبلیغ و اکمال، و ... خدای متعال به وصف بهترین بنده خود پرداخته است و حدود ۳۰۰ آیه قرآن در شان و عظمت مولا است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان داشت: در احادیث مختلف همانند حدیث ثقلین،سفینه، نجوم، سدالابواب و.. از شان و عظمت مولا علی علیه السلام از زبان پیامبر یاد ‌شده است و اوصاف ویژه حضرت مانند عدالت، احسان و جوانمردی، یتیم نوازی، عبادت های شبانه، علم، انصاف، معرفت و عرفان، جهاد و... در تاریخ چون نگینی می درخشد و همه متفکران با انصاف را به فکر وا می دارد.

وی گفت: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره ارزش گذاری انسانها میفرمایند : قِیمَهُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُه؛ ارزش هرانسانی به اندازه چیزی است که دوست میدارد و چه قدر زیباست که انسانها به دوست داشتنی های خود دقت کنند و به کسان و مسائل با ارزش توجه کنند به چیزهای بیهوده و کم ارزش توجه نکنند.

محمدلو در پایان گفت: شیخ صدوق از امام علی علیه السلام روایت می کنند که عَلِّموا صِبیانَکُم مِن عِلمنا ما یَنفَعُهُم اللّه ُ بهِ؛ لا تَغلِبُ علَیهم المُرْجِئةُ بِرَأیِها از دانش ما به کودکان خود چیزی بیاموزید که خداوند به واسطه آن سودشان بخشد، فرقه مرجئه با آرای خود بر آنان چیره نشوند و طبق کلام امام، اگر دین و تعالیم دینی برای جوان امروز خوب تبیین شود دشمنان نمی‌توانند عقاید و افکار خود را برای او غالب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha