شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار امام جمعه دیر با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح

حوزه / حجت الاسلام حسینی، گفت: وضعیت زمین‌های محله خورخندل شهر دیر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دادگستری شهرستان دیر، اظهار داشت: امید است حضور نماینده رئیس قوه قضاییه در شهرستان دیر برای مردم خیر و برکات داشته باشد.

وی با تقدیر از اقدامات ارزشمند رئیس قوه قضاییه در سال‌های اخیر، گفت: برگزاری دیدار مردمی یا بیان مشکلات مردم از زبان نماینده‌های آن‌ها در چنین سفرهایی مهم است.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به مشکلات مردم شهرستان دیر، تأکید کرد: آقایان مدعی هستند براساس نقشه سال ۵۴ خانه ۷۰۰ شهروند دیری در حریم ۶۰ متری دریا قرار دارد و نه اجازه ساخت و ساز و نه سند تک برگ می‌دهند و مردم نیز بلاتکلیف هستند که باعث نارضایتی آنها شده، اگرچه پیگیری‌هایی هم از سوی مدیرکل دادگستری استان صورت گرفته اما انتظار داریم زودتر تکلیف این افراد مشخص شود.

وی یادآور شد: راه و شهرسازی مدعی مالکیت خانه‌ها و زمین‌های قبل از انقلاب است، در حالی که افراد سال‌ها در این خانه‌ها زندگی کرده‌اند اما گفته می‌شود که مجددا براساس نظر کارشناسی این زمین‌ها را از ما بخرید که این موضوع هزینه سنگینی برای مردم است.

حجت الاسلام حسینی، به مشکلات زمین‌های محله خورخندل شهر دیر اشاره کرد و اظهار کرد: در گذشته افرادی در این محله زمین به مردم فروختند و بعدها راه و شهرسازی اعلام کرد که این زمین‌ها مربوط به ما است و مالکان این زمین‌ها در دادگستری اقامه دعوا کردند و حکم نیز به نفع آنها تایید شد، اما بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال دیوان عالی کشور به نفع راه و شهرسازی حکم داد و در این فاصله طولانی زمین‌ها خرید و فروش و خانه‌ها ساخته شد و الان مردم در بلاتکلیفی هستند.

وی بیان کرد: اگر می‌شود کارگروهی در تهران تشکیل و مسئولین شهرستان آنجا دعوت شوند تا توضیح بدهند، تا این مسئله حل و فصل شود.

رفع دوگانگی در برخورد با کالای ته لنجی، ساماندهی شناورهای فاقد مجوز، حذف تعرفه صادرات گوجه فرنگی، پیگیری آزادی تعدادی از شهروندان دیری بازداشت شده در کشور قطر از دیگر مطالبی بود که امام جمعه دیر در این نشست بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha