دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مسعود عالی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: شرط ظهور امام زمان(عج) همدلی مؤمنین با هم و وفای به عهدی است که نسبت به اهل‌بیت دارند و اگر شیعیان با هم همدل و همزبان شوند در امر فرج تاخیر نمی افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در مراسم دعای ندبه در مصلای شهدای محراب دیّر، اظهار داشت: امام زمان(عج) هم منتظِر است و منتظَر است؛ ایشان منتظر فراهم شدن شرایط و آمادگی لازم در افراد جامعه برای ظهور است.

وی با بیان اینکه مثل امام مانند کعبه است و ما باید به طرف او برویم، افزود: تنها آمادگی های فردی در افراد برای آمدن امام(عج) کافی نیست، بلکه ظهور نیازمند همدلی و یکپارچگی و آمادگی همه شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، با اعلام اینکه در روایات مختلف به همدلی شیعیان تاکید شده است، گفت: از بین دعاهایی که در قرآن آمده است در ۶۷ مورد بر دعای جمعی اشاره شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید تک خوری کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه اهل‌بیت وسیع و دیدگاه جمعی داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید اسلام بر صله رحم و حل مشکلات یکدیگر برای ایجاد پیوند قوی بین مومنین، بیان کرد: ادخال السرور به معنی شاد کردن مومن با جُک و لطیفه گفتن نیست بلکه هدف برطرف کردن مشکل و گرفتاری مومن است که قلب و دلش خوش شود.

وی با تاکید بر رحم کردن مؤمنین به یکدیگر برای قوی شدن پیوندها، ابراز کرد: متاسفانه با کمال تاسف گاهی اوقات برخی افراد جامعه تنها به فکر خودشان هستند که اگر با آنها همنشین شوید از عالم و آدم گله و انتقاد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، با تاکید براینکه هرجا مؤمنین یک دل شدند یک اتفاق خوب می‌افتد، گفت: اول انقلاب همه مردم با هم یک دل شدند امام را از تبعید درآوردند و رژیم طاغوت را سرنگون کرد

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی که یک جنگ جهانی بود و همه کشورها علیه ما بودند، مردم ایران همدل و یکپارچه و صمیمی بودند و این جنگ جهانی را از سر گذراندیم و یک وجب زمین به دشمن ندادیم.

این کارشناس دینی یادآور شد: سیدالشهدا(ع) در اربعین همه را همدل کرده، نه تنها شیعیان بلکه از مذاهب و ادیان دیگر هم در این مراسم شرکت می‌کنند؛ سیدالشهدا(ع) همه حق‌دلان را جمع می‌کند و مانور بزرگی در جهان برای مؤمنین شده است.

وی با بیان اینکه همدلی بین حق‌طلبان و مؤمنین اتفاقات خوبی رقم می‌زند، بیان داشت: امروز در مسئله غزه همدلی بین حق‌طلبان جهان اتفاق افتاده و شاهد برگزاری راهپیمایی در همه کشورها حتی راهپیمایی چند ده هزار نفری در انگلیس و آمریکا هستیم که امیدواریم خبر خوشی رخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی، گفت: امیدواریم اتفاقی رقم بخورد و با فروپاشی اسرائیل و تو دهنی خوردن سنگینش که نشانه هایش پیدا است گرفتاری مردم غزه تمام شود.

وی تاکید کرد: شرط ظهور امام زمان(عج) همدلی مؤمنین با هم و وفای به عهدی است که نسبت به اهل‌بیت دارند و اگر شیعیان با هم همدل و همزبان شوند در امر فرج تاخیر نمی افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha