دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نماز جمعه خارگ به روایت تصویر

حوزه/ حجت الاسلام کارگر با بیان این که لازمه انتخابات آگاهانه، توجه به تحلیل عاقلانه است، گفت: تحریم انتخابات یعنی اجازه دادن به افزایش مشکلات و فرار از تغییر و این روش کودکانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر، امام جمعه جزیره خارگ در خطبه های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: مجموع رفتارهای انسان در یک تقسیم بندی به سه حالت بر می گردد و خارج از این سه حالت، حالتی قابل تصور نیست که حالت پدرانه و آمرانه، کودکانه و ذلیلانه و عاقلانه این حالت ها را تشکیل می دهند.

وی بیان داشت: اگر آمرانه و پدرانه برخورد کنند و بگویند هر چه ما گفتیم و لا غیر از ناحیه صاحبان قدرت سرکوب می شوند و مجبورند با حرکت عمومی مردم هماهنگ باشند؛ اگر مردم نسبت به سیاست‌های کودکانه و ذلیلانه برخورد کنند و چشم را روی مسائل ببندد قطعا برای سیاست مداران بهترین مردم خواهند بود. اگر نگاه عقلایی چاشنی سیاست ورزی مردم و حاکمیت باشد با انتخابات تغییر نخبگانی بوجود خواهد آمد و مقدمات حرکت جهشی برای آبادانی و پویایی فرد و جامعه محقق خواهد شد.

حجت الاسلام کارگر ابراز داشت: لازمه انتخابات آگاهانه، توجه به تحلیل عاقلانه است، تحریم انتخابات یعنی اجازه دادن به افزایش مشکلات و فرار از تغییر و این روش کودکانه است، انتخاب آگاهانه و شرکت در انتخابات، باید همراه با دشمن شناسی و بصیرت باشد و این بهترین روش در رویارویی سیاسی است؛ ما باید در تحلیل هایمان، سناریوی روز بعد را بشناسیم.

خطیب جمعه خارگ گفت: در اندیشه سیاسی اسلام یکی از شاخص‌ترین بیانات در روش اداره مطلوب جامعه و کشور از امیرمؤمنان به عنوان حاکم جامعه اسلامی است که مردم و والیان را مخاطب قرار داده است. امیرمؤمنان می فرمایند «اگر به خاطر حضور حاضران مشتاق بیعت‌کننده و اتمام حجّت بر من به‌خاطر وجود یار و یاور نبود و نیز به ‌خاطر عهد و پیمانی که خداوند از دانشمندان و علمای هر امّت گرفته که در برابر پرخوری ستمگر و گرسنگی ستمدیده و مظلوم سکوت نکنند، حکومت را نمی‌پذیرفتم».

وی بیان داشت: این سخن امیر بیان یعنی مردم تعیین کننده هستند و اگر مردم باشند علی بن ابی طالب هست. انتخابات لیله القدری است که مقدارت آن توسط مردم رقم خواهد خورد. تأثیر مردم در تحقق انقلاب اسلامی و بازگشت امام راحل به میهن به وضوح روشن است، جریانی که شیخ فضل الله نوری را بالای چوبه دار می برد و آیت الله بافقی را در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها زیر چکمه و تازیانه می برد آیا نمی توانست امام را از کنشگری دور کند؟ نمی توانست چون امام عصاره یک ملت انقلابی بود. امام پشتوانه ای به نام مردم داشت.

حجت الاسلام کارگر گفت: شیخ زکزاکی اهل نیجریه عالم معاصر، سید حسن نصرالله، آیت الله سیستانی، بدرالدین الحوثی و همه رهبران اسلامی در سطح بین الملل با تکیه بر قدرت مردم مقاومت می کنند.

خطیب جمعه خارگ خاطرنشان کرد: وظیفه و تکلیف است که مشوق مردم برای حضور در مظاهر اجتماعی و سیاسی باشیم و این اجتماع قلوب مسلمین و مومنین از مقدمات ظهور بقیه الاعظم ارواحنا له الفدا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha