دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: حضرت زینب کبری (س) یک تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد و با بیان مسائل حادثه عاشورا و روایت درست  دقیق از آن، ضمن انتقال معارف حقه اهل بیت و قیام عاشورا به جهانیان، مانع تحریف واقعیت حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله توسط یزید و بنی امیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در جمع معتکفین شهرستان تکاب که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام وفات حضرت زینب (س) اظهار داشت: شخصیت حضرت زینب کبری (س) بسیار متعالی است و در عصری که بسیاری از مردان از حضور در لشکر امام حسین و همراهی حضرت از مدینه دلائل ترس از جان و دنیای خودف امتناع کردند، حضرت زینب دست فرزندان خود را گرفت و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و به عنوان مجاهد فی سبیل الله به یاری حسین (ع) شتافت.

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) یک تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد و با بیان مسائل حادثه عاشورا و روایت درست دقیق از آن، ضمن انتقال معارف حقه اهل بیت و قیام عاشورا به جهانیان، مانع تحریف واقعیت حادثه عاشورا و قیام اباعبدالله توسط یزید و بنی امیه شد.

امام جمعه تکاب افزود: حضرت زینب هم از امام عصر خود یعنی امام سجاد (ع) در برابر حملات دشمن دفاع کرد، هم قیام اباعبدالله را به سر منزل مقصود رساند و هم از اهل و عیال اهل بیت و بازماندگان عاشورا محافظت کرد و نشان داد که برای زن در اسلام رد جهت یاری دین محدودیتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: برخلاف حملات بی رویه افرادی که می گویند اسلام آئین مردان است و زنان نقشی ندارند، زنان در طول تاریخ به سهم خود در پیش برد اهداف اسلامی دوشادوش مردان مقاومت کرده و ایستاده ند و صفحات درخشان زندگی حضرت زهرا (س) و زینب (س) و زنانی که گام بر گام های آن ها نهاده اند، گواه این حقیقت است .

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی نیز زنان، بانوان و مادران مؤمنه و پاک نهاد این سرزمین زینبی وار از کشور و انقلاب اسلامی حمایت کردد، حضور برای آماده سازی مواد غذایی برای جبهه ها، امدادگری و پرستاری های رزمندگان، تربیت فرزندان دلیر و برومند مؤمن، حضور مؤثر در اجتماعات و انتخابات و راهپیمایی و ... گواه این ادعا است.

وی در پایان گفت: زنان نقش بی بدیلی در انتخابات و حضور حداکثری در این رویداد سرنوشت ساز دارند و قطعا حضور آن ها در انتخابات پیش رو این ادعا را ثابت خواهد کرد و آن ها با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات سهم خود را در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی ایفا خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha