یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کتاب «ماه رویان»

حوزه/ «ماه رویان» حاوی خاطرات زندگی روحانی شهید حجت‌الاسلام جواد قاسم‌پور آرانی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه, «ماه‌رویان» حاوی خاطرات زندگی روحانی شهید، حجت‌الاسلام جواد قاسم‌پور آرانی است که در زمان حکومت پهلوی با سلطنت غیرپاسخگوی شاه مبارزه و کارهای عجیبی می‌کرد, مثلاً وقتی امام دستور داد سربازان پادگان‌ها را تخلیه کنند او و یکی از دوستانش، سربازی را از پادگان فراری دادند و به خانه‌شان فرستادند؛ هر چند که مادر سرباز وقتی مطلع شد، پسر را به پادگان برگرداند!

شیخ جواد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز نبرد با صدام حسین، به جبهه‌های جنگ رفت و جوانی خود را وقف جهاد کرد. شایستگی‌هایی که از خودش نشان داد به اندازه‌ای بود که می‌خواستند او را فرمانده گردان کنند ولی زیر بار نرفت و در نهایت با اصرار و اجبار به معاونت گردان بسنده کرد.

او به قدری به فکر دیگران بود که وقتی پدر و مادر رزمنده مفقودالاثری برای پسرشان دلتنگی می‌کردند آنها را با مسئولیت خود به منطقه جنگی آورد تا خودشان سردخانه‌های منطقه را ببینند و از زنده بودن پسرشان مطمئن شوند! وقتی مطمئن شدند و خیالشان راحت شد، آنها را به خانه‌شان برگرداند. این روحانی مجاهد در نهایت زمستان سال ۱۳۶۴ در عملیات کربلای چهار به آرزوی همیشگی‌اش رسید و به میهمانی سیدالشهداء(ع) رفت.

انتشارات جمال به تازگی کتاب «ماه‌رویان» را در ۳۷۷ صفحه و به قیمت ۱۸۵ هزار تومان منتشر کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha