یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به جایگاه حضرت زینب کبری(س) گفت: حرکت عظیم حضرت زینب(س) برخاسته از شخصیت عظیم آن بانو است و نشان از عظمت مقام آن بزرگوار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا بوشهر مراسمی با سخنرانی و روضه خوانی حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به جایگاه حضرت زینب کبری(س) گفت: حرکت عظیم حضرت زینب(س) برخاسته از شخصیت عظیم آن بانو است و نشان از عظمت و مقام آن بزرگوار دارد.

وی افزود: نهضت حضرت زینب (س) معادل و کفه دیگر نهضت حضرت سیدالشهدا است و ارزش کار و صبر بزرگی که حضرت انجام دادند معادل کار بزرگ حضرت اباعبدالله(ع) است.

استاد حوزه علمیه استان بوشهر گفت: آن همه مصیبت که در یک روز برای آن بانو اتفاق افتاد و تمام هستی خود را در ظاهر از دست دادند، به این هم ختم نشد، در ادامه سرپرستی کاروان اسرا را به عهده گرفتند و نه تنها کاروان اسرا را که کاروان بشریت را به سر منزل مقصود رساند و کوچکترین ضعف و سستی در آن شخصیت به گواه تاریخ مشاهده نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان داشت: حضرت زینب(س) در کنار شش معصوم صاحب چنان شخصیتی گردیدند که مشاهده می کنیم به تعبیر روایات مصیبتی بزرگتر از مصیبت عاشورا در عالم نیست، این مصیبت هیچ تاثیری در تدبیر، ایمان، عرفان و اعتقاد آن حضرت به وجود نمی آورد، لذا حضرت می فرمایند «ما رایت الا جمیلا» چه جایگاهی دارند که در اوج بلا و مصیبت اینگونه مقاومت نشان می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha