شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با نخست وزیر عراق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب با نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و در مورد امور لبنان و عراق گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان که در حال حاضر به عراق سفر کرده است، در دفتر نخست وزیری در بغداد استقبال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی الخطیب پس از این دیدار گفت: دیدار بسیار مفید و مُثمری با برادرمان آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق داشتیم و با هم درباره مسائل لبنان، عراق و منطقه با توجه به تحولات جدی در حال وقوع، به ویژه جنگ ویرانگر صهیونیست‌ها بر ضد غزه و مردم فلسطین و عواقب آن بر منطقه گفت‌وگو کردیم.

او با اشاره به اینکه عراق در زمینه‌های مختلف از لبنان حمایت می‌کند به ویژه اینکه در زمینه تأمین نفت لبنان برای نیروگاه‌های برق، سهم موثر و عملی دارد اظهار داشت: در دولت نخست وزیر عراق نگرانی شدیدی نسبت به لبنان و ضرورت خروج آن از بحران‌ها را احساس کردیم و تشکر خود را بار دیگر از آنها ابراز داشتیم.

وی افزود: این فرصتی بود که در جریان آن، وضعیت جنوب لبنان را با توجه به تجاوزات اسرائیل و در نتیجه شهادت شهروندان، آوارگی و خسارات مادی ناشی از آن را به جناب رئیس جمهور توضیح دادیم و همچنین موضوع روابط اقتصادی دو طرف به خصوص از نظر صادرات لبنان به کشور برادرمان عراق و لزوم تسهیل ورود محصولات و شرکت‌های لبنانی برای کار در عراق را مطرح کردیم که دولت عراق با درک این مسائل، قول رسیدگی به آنها را داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه اسلامی نیز در این جلسه سهمی داشت که در آن به تبیین شرایط پیش آمده در دوره اخیر و ضرورت رسیدگی به آن پرداختیم چرا که دانشگاه برای دانشجویان عراقی اهمیت ویژه‌ای دارد.

او با اشاره به اینکه در این دیدار موضع قاطع عراق در قبال مسئله فلسطین و آنچه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری در معرض آن قرار دارند از زبان دولتمردان این کشور شنیده است، خاطرنشان کرد: ما به موضع برجسته حکومت و مردم این کشور در قبال مسئله فلسطین درود می‌فرستیم.

او تاکید کرد: پیش از این نیز موضع کشور عراق در اجلاس سران عربی-اسلامی در ریاض به وضوح نشان داده شد.

شایان ذکر است که نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از مقر مجلس نمایندگان عراق نیز بازدید کرد و با محسن المندلاوی سرپرست مجلس نمایندگان با حضور علی حبحاب سفیر لبنان در عراق، علی عواضه مشاور رسانه‌ای رئیس مجلس اعلای شیعی و تعدادی از نمایندگان عراق دیدار نمود و در آن در مورد وضعیت لبنان، عراق و منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha