یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آزمون استادی سطح یک حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه قم از شرکت بیش از ۲۰۰۰ نفر در آزمون استادی سطح یک حوزه علمیه قم خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان در حاشیه امتحانات کتبی استای سطح یک که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: اگر امروز حوزه‌های علمیه عظمت پیدا کرده به برکت انقلابی است که امام خمینی(ره) آن را پایه‌ریزی کرده و مقام معظم رهبری با قدرت به پیش بردند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این انقلاب به دست صاحب اصلی خود حضرت حجت(عج) برسد، مطرح کرد: انقلاب اسلامی چندین درجه جامعه ایران را بالا برده است.

معاون آموزش حوزه علمیه قم با بیان اینکه البته این موضوع بدان معنی نیست که امروز هیچ مشکلی نداشته باشیم، عنوان کرد: این انقلاب به واسطه حیثیت علما به وجود آمد و با خون شهدایی مانند حاج قاسم حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه درس و تدریس دارای برکات بسیاری است، خاطرنشان کرد: امروز با تعداد بالایی از طلاب مواجه هستیم که درخواست استادی دارند ولی شرایط برای تدریس آن‌ها محیا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه تدریس در کنار تهذیب موجب رشد بیشتر می‌شود، تصریح کرد: عرصه‌های مختلفی برای ورود طلبه فاضل فراهم است.

وی با اشاره به اینکه آزمون اصلی امسال، آزمون انتخابات است، یادآور شد: حضور حداکثری در انتخابات باید انجام شود تا برخلاف برنامه‌ریزی دشمنان، انتخابات پرشوری داشته باشیم که به عظمت انقلاب خواهد افزود.

معاون آموزش حوزه علمیه قم اضافه کرد: برای تدریس پایه اول تا سوم، هزار و ۹۰۰ نفر ثبت نام داشتند که شامل هزار و ۸۰۰ نفر برای درس مغنی، هزار و ۴۵۰ نفر برای درس جواهر و هزار و ۵۰ نفر برای درس منطق است.

وی با بیان اینکه برخی افراد تقاضای تدریس در دو یا سه درس را داشته‎‌اند، ابراز کرد: برای پایه‌های ۴، ۵ و ۶ نیز در مجموع ۴۰۰ نفر ثبت نام داشتند که شامل ۳۵۰ نفر برای درس شرح لمعه، ۳۲۵ نفر برای درس اصول و ۳۱۵ نفر برای درس عقاید است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اینکه این آزمون تا فردا ادامه دارد، بیان کرد: پس از آزمون کتبی افرادی که نمره قبولی را اخذ کنند، به مرور برای مصاحبه علمی شفاهی تدریس دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این مصاحبه‌ها نیز دو استاد علمی و یک استاد مهارتی حضور دارد، اظهار داشت: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون شفاهی، مجوز تدریس می‌گیرند.

معاون آموزش حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این آزمون شده است، عنوان کرد: این استقبال نشان می‌دهد که طلاب فاضلی تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این آزمون مطابق با درخواست‌ها به صورت فصلی برگزار می‌شود، مطرح کرد: متقاضیان برای شرکت در آزمون استادی پایه‌های اول تا سوم باید پایه ۶ را گذرانده و برای آزمون استادی سطوح ۴،۵ و ۶ باید پایه ۱۰ را گذرانده باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیخ محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    سلام اطلاع رسانی عمومی نشده! من که کانالهای حوزوی را پیگیری می کنم خبر دار نشدم.😩