شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاس تجلیل از شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با حضور آیت الله اعرافی در قم

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: همه عالم و قدرت‌های استکباری در برابر گفتمان امام و انقلاب اسلامی بودند اما این گفتمان خاموش نشد چراکه امثال شیخ زکزاکی و مجاهدان سرافراز در جهان به عشق اسلام، عدالت، آزادی و معنویت همراه امام، رهبری و انقلاب اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در اجلاس تجلیل از شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه که از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در قم برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فریاد اسلام و آزادی را در صحن فیضیه سر دادند.

ببینید:

تصاویر اجلاس تجلیل از شخصیت شیخ ابراهیم زکزاکی

وی با اشاره به اینکه امسال شصتمین سالگشت این اتفاق است، مطرح کرد: بر اساس منطق اسلام و ارزش‌های الهی درختان تنومندی در آفریقا رشد کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه پیشگامان نهضت اسلامی پس از نیم قرن، پرچم‌های گفتمان انقلاب اسلامی را در فلسطین، لبنان، یمن و آفریقا برافراشته‌اند، عنوان کرد: در شصتمین سالگشت نهضت انقلاب اسلامی هستیم که امام خمینی(ره) آن را پایه ریزی کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند ما از نقطه صفر آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: خداوند ما را یاری کرد و در پرتوی انقلاب اسلامی گفتمانی شکل گرفت که معادلات جهان را تغییر داد. این قدرت الهی، اسلام و معارف اهل بیت(ع) بود. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند که کسی تصور نمی‌کرد که انوار انقلاب اسلامی جهان را در بر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

شیخ ابراهیم زکزاکی تجلیل شد+ عکس

شیخ زکزاکی توانسته تحول فرهنگی را در آفریقا رقم بزند

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی پیش از اینکه یک گفتمان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باشد، یک گفتمان معرفتی و مبتنی بر منطق استوار و ریشه‌دار در قرآن و سنت پیامبر(ص) است، یادآور شد: این موضوع قدرت نرم و بنیادین انقلاب اسلامی را شامل می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مستکبران عالم این گونه نشان می‌دهند که انقلاب اسلامی با تدابیر سیاسی و امنیتی در عالم انتشار پیدا کرده است، ابراز کرد: این تفکر دشمنان کاملا اشتباه است و در دورانی که هیچ قدرت نظامی و سیاسی نداشته‌ایم، گفتمان انقلاب اسلامی در قاره‌های مختلف منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن با هزار مشکل از عقبه‌ها و گردنه‌های سخت عبور کردیم، بیان کرد: در آستانه ۲۲ بهمن هستیم و از گردنه‌های بسیاری عبور کردیم، همه عالم و قدرت‌های استکباری در برابر گفتمان امام و انقلاب اسلامی بودند اما این گفتمان خاموش نشد چراکه امثال شیخ زکزاکی و مجاهدان سرافراز در جهان به عشق اسلام، عدالت، آزادی و معنویت همراه امام(ره)، رهبری و انقلاب اسلامی شدند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه این عشق خدایی و این سرمایه الهی است، اظهار داشت: این حقیقت عنصری در عالم غیب دارد و با دل و جان و حقیقت سخن می‌گوید.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که محور مقاومت از این سرمایه معنوی صیانت کند، آقای جهان هستند، مطرح کرد: روح دلیری و نترسیدن از خطر، انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جنگ نرمی که علیه انقلاب اسلامی طراحی شده است، در تاریخ بشر کم‌سابقه است، عنوان کرد: تمام امکانات نرم و سخت علیه گفتمانی است که می‌دانند به سادگی نمی‌توانند به آن ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه باید از بزرگان دین و اصحاب رسول خدا(ص) بیاموزیم که باید مرد معرفت، بصیرت، معنویت، شجاعت و حکمت باشیم، خاطرنشان کرد: این عناوین عناصر اصلی انقلاب اسلامی هستند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دشمن صدها توطئه شیطانی داشته است، تصریح کرد: یکی از این توطئه‌ها ایجاد اسلام‌های تقلبی مانند داعش است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی علی رقم شجاعت و نترسیدن دارای حکمت و معرفت است، یادآور شد: این اسلام با این تفسیر اهل بیت(ع) در دنیا خریدار دارد و دشمن برای کنار زدن آن، راه‌های انحرافی ایجاد کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی باید بر بنیادها تاکید کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بشریت مظلوم برای ایستادگی در مقابل ظالم دعوت می‌کند، ابراز کرد: راه و رسم انقلاب اسلامی عرضه اسلام به جهان است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همیشه به احترام به علما، نخبگان و مردم سایر کشورها تاکید داشته است، بیان کرد: در حوزه‌های علمیه سربازانی هستیم تا دین را به سایرین عرضه کنیم.

وی ادامه داد: امروز مستکبران آمریکایی و غربی باید بدانند که اگر ایران امروز همراه مقاومت فلسطین، لبنان و یمن نباشد، این صدا خاموش می‌شود؛ این صدا خاموش شدنی نیست، ما نیستیم که از مقاومت دفاع کنیم بلکه فکر انقلاب اسلامی این حرکت را به پیش برده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: با شهدای جبهه مقاومت پیمان می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه خواهیم داد و مسیر آن‌ها با سرداران اسلام در تمام دنیا امتداد خواهد یافت.

وی تاکید کرد: پیام این جلسه گرامی‌داشت سرداران و سربازان این راه مقدس و اعلام همبستگی با علمای سراسر دنیا است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت‌های آفریقایی این است که به دولت‌های بومی خود و اسلام باز گردند، اظهار داشت: این موضوع سخن انقلاب اسلامی و حوزه است و ما عزت و استقلال شما را می‌خواهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha