شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حضور مبلغین مدرسه علمیه فاطمیه محلات در جمع معتکفین

حوزه/ مدیر مدرسه حضرت زینب(س) ایذه با اشاره به اینکه در اعتکاف امسال قریب به ۷۳۱ نفر در بخش خواهران حضور داشتند، گفت: مراسم معنوی اعتکاف در بخش بانوان و به ویژه دانش آموزان دخترانه با استقبال چشمگیری در سال جاری همراه بود و از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته با پیشرفت ۲۰۰ درصدی برگزار شد.

خانم شیخ زاده مدیر مدرسه حضرت زینب سلام الله علیها ایذه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، گفت: مراسم معنوی اعتکاف در بخش بانوان و به ویژه دانش آموزان دخترانه با استقبال چشمگیری در سال جاری همراه بود و از لحاظ کمی نسبت به سال گذشته با پیشرفت ۲۰۰درصدی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در اعتکاف امسال قریب به ۷۳۱ نفر در بخش خواهران حضور داشتند که چهار مسجد پذیرای معتکفین بود، خاطرنشان کرد: مساجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام در بخش دانش آموزی دختر و مساجد امام علی علیه السلام و باب الحوائج در بخش بانوان در ایام البیض به ارائه تسهیلات معنوی، فرهنگی به معتکفین پرداختند.

خانم شیخ زاده در خصوص بخش محتوایی و حضور مبلغین گفت: در این سه روز اعتکاف در بخش محتوایی با بیش از ۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران و اساتید و معلمین و فعالان فرهنگی به عنوان خادمین مساجد حضور داشتند.

مدیر مدرسه حضرت زینب سلام الله علیها ایذه پیرامون برنامه های اجرا شده افزود: برنامه های متنوعی از جمله استقبال و پذیرش جشن میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع)، ایستگاه های مشاوره و احکام، رصد مشکلات دانش آموزان و ثبت جهت پیگیری، آموزش احکام اعتکاف، جمع خوانی سوره واقعه به همراه تفسیر، محفل های انس با قرآن و دعوت از قاری بین المللی برگزاری کارگاه رسانه از جمله این برنامه ها بود.

وی ادامه داد: برگزاری شبی با شهدا با حضور مدافع حرم و لباس شهید مدافع حرم، برگزاری حلقه های معرفتی روشنگری و تشویق به شرکت در انتخابات، تجلیل از نخبگان ورزشی حاضر در اعتکاف، سخنرانی با موضوع های متفاوت از جمله چرایی حجاب، آموزش مهارت های نه گفتن (روابط دختر و پسر)، دوست شناسی نیز دیگر برنامه ها بود.

حضور خادمیاران رضوی همراه با پرچم امام رضا(ع) و حضرت زینب علیهم السلام، برپایی غرفه پاسخ به شبهات، برگزاری میز کتابخوانی، برگزاری مسابقات متعدد، برگزاری نشست های صمیمانه، آموزش احکام عمومی، برگزاری نمازهای پنجگانه به جماعت، برگزاری دعای کمیل، برگزاری مناجات حضرت امیر المومنین(ع)، شرکت در نماز جمعه، مداحی در روز وفات حضرت زینب(س)، تابلوی فرهنگی با محتواهای متفاوت، همراه با مسابقه، دکورهای متفاوت (استقبال، شبی با شهدا)، توزیع رزق های شهدایی، پخش فیلم و مستند، سفره های صلوات، اعمال ام داود، مراسم اختتامیه و وداع، اهدای هدیه های فرهنگی به معتکفین لحظاتی تاثیرگذار و مؤثر برای معتکفین عزیز را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha