شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی الخطیب

حوزه/ نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تعدادی از مقامات و روسای فراکسیون های پارلمانی و فعالان عراقی سلسله جلساتی را با محوریت اوضاع لبنان و عراق برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بغداد با تعدادی از مقامات و روسای فراکسیون های پارلمانی و فعالان عراقی سلسله جلساتی را با محوریت اوضاع لبنان و به ویژه عراق و همچنین در مورد اوضاع منطقه و چشم انداز آنها با توجه به تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه و پیامدهای آن در منطقه برگزار کرد.

شیخ الخطیب پس از دیدار با محمد شیاع السودانی، نخست وزیرعراق و محسن المندلاوی سرپرست مجلس نمایندگان، با حیدر العبادی، عادل عبدالمهدی و نورالمالکی نخست وزیران سابق دیدار کرد.

وی همچنین با حضور سفیر لبنان در بغداد و واصف عواضه مشاور رسانه ای ریاست مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، با هادی العامری رئیس فراکسیون پارلمانی «می سازیم» دیدار کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان، گزارشی از وضعیت لبنان در سایه تجاوزات رژیم اسرائیل، به مقامات عراقی ارائه داد و بر نقش مقاومت در این شرایط در حفاظت از لبنان در برابر جاه طلبی های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

شیخ الخطیب در این دیدارها بر لزوم وحدت اسلامی و ملی برای مقابله با حوادث جاری و عبور از شرایط سختی که در منطقه جریان دارد، تأکید کرد.

وی همچنین با حضور در شهر سامرا در شمال کشور عراق، به زیارت حرم مطهر امام علی الهادی و امام حسن عسکری (علیهما السلام) مشرف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha