یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربّانی گفت: در بخش فضایی در این چند روز سه ماهواره به فضا پرتاب شده که دشمن از این پیشرفت‌های ایران اسلامی خشمگین است و باید در جهت معرفی و تبلیغ این دستاوردها جدی وارد میدان شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، نشست کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه و دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مسئولان و مدیران نهادهای مختلف، جهت هماهنگی‌های لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های یوم الله دهه فجر، ظهر امروز در ساختمان شهید آوینی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی شروع شد، مسئولان نهادهای مختلف با ارائه گزارش‌هایی از اقدامات خود در جهت هر چه بهتر برگزار شدن ایام الله دهه فجر تأکید کردند.

در ادامه این نشست دکتر خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با ارائه آمار خوکفایی در زمینه لبنیات، اظهار داشت: ارائه کلیپ‌ها و گزارش‌های عادی از روستاها خوب است ولی باید در مورد خودکفایی‌های موثر و تاثیرگذاری که در اقتصاد ایران، بعد از انقلاب اسلامی در سطح کشور اتفاق افتاده، اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید لبنیات در سطح کشور رقم خورده است، تدکید کرد: باید از خودکفایی لبنیات در سطح کشور یاد شود که قبل از انقلاب محصولات لبنیاتی از خارج از کشور و به‌خصوص از کشور فنلاند و دیگر کشورها وارد می‌شد و این در حالی بود که آمار بالای سکونت روستایی و عشایری ما قبل از انقلاب بالای ۷۰ درصد بود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ابراز کرد: در حال حاضر با وجود آمار زندگی در روستا، بعد از انقلاب به کمترین آمار خود که حدوداً ۲۵ درصد است، رسیده اما رشد تولید لبنیات به حد خودکفایی و صادرات رسیده و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است که با وجود مشکلات تحریم توانسته به این درجه از تولید دست یابد.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تبریک اعیاد رجب و دهه مبارک فجر و با بیان آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار کرد: خداوند در قرآن به رسول الله(ص) می‌فرماید ای رسول در برابر هجمه‌های فیزیکی و رسانه‌ای دشمن صبور باش که ما تو را در جهت اهداف یاری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز باید همین شیوه رسول الله را سر مشق اهداف خود قرار دهیم که وعده پروردگار در خصوص یاری مومنین صادق است و از شروع انقلاب تا به امروز خداوند همیشه عنایت خود را به کشور و ملت ایران داشته است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، با بیان پیشرفت‌هایی که در ایران اسلامی رقم خورده است، تاکید کرد: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در صدد کم رنگ کردن اقدامات انقلاب اسلامی بوده تا آنجایی که حتی تحمل کوچکترین پیشرفت ایران اسلامی را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ربّانی در پایان به پیشرفت‌های فضایی اشاره کرد و گفت: در بخش فضایی نیز در این چند روز سه ماهواره به فضا پرتاب شده که دشمن از این پیشرفت‌های ایران اسلامی خشمگین است و باید در جهت معرفی و تبلیغ این دستاوردها جدی وارد میدان شویم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha