دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: وظیفه تشویق افراد برای حضور حداکثری در انتخابات و بیان شاخص‌های کاندیدای اصلح بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به عهده حوزه‌های علمیه است اما به دنبال جریان و یا دسته خاصی حرکت نمی‌کننند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ امروز در جمع مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران گلستان اظهار داشت: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی و مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ است که گذشته را از آینده جدا ساخته.

وی با بیان اینکه اسلام در دهه فجر تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین کننده به‌شمار می‌رود، به وضعیت ایران در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب،‌ در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت» بود و پادشاهان احساس می‌کردند که بر مردم غلبه یافته‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: حضرت امام(ره) این سلسله معیوب را قطع کردند و نقطه عطفی در تاریخ ایران به‌وجود آوردند و شمشیر اسلام را علیه دشمنان و استعمارگران به کار گرفتند.

حسینی واعظ با تأکید بر لزوم باشکوه برگزار کردن جشن‌های دهه فجر، یادآور شد: انتخابات امسال به دلایل مختلفی برای کشور مهم است و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود از ابتدای سال مسئولین انتخابات را خطاب قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از وظایف مهم مردم، حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است و حتی یک رأی و یک درصد بیشتر، می‌تواند در امید بخشی و پیشرفت کشور و درخشش گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان مؤثر باشد.

استاد حوزه علمیه گلستان تأکید کرد: آحاد مردم، مسئولین و غیرمسئولین، به‌ویژه جوان‌ها و کسانی که سخن و حرفشان تأثیر دارد، احساس مسئولیت حضور در صحنه را از دست ندهند و البته مردم ما در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌هایی همچون ۹ دی و ۲۲ بهمن و امثال آن حضور، آمادگی و نشاط خود را ثابت کرده‌اند.

حسینی واعظ به مسئولین متذکر شد: مسئولین کشور باید مشکلات را با تدبیر، کار مستمر، شوق و ذوق و توکل به خدا و کمک از خداوند برطرف و حل کنند، البته تنها مشکلات سیاسی و امنیتی مراد نیست که پیشبرد اقتصاد و علم کشور، مسائل اجتماعی گوناگون هم بر عهده‌ مسئولین است.

وی به وظایف طلاب و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران نیز اشاره کرد و توضیح داد: وظیفه تشویق افراد برای حضور حداکثری در انتخابات و بیان شاخص‌های کاندیدای اصلح بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به عهده حوزه‌های علمیه است اما به دنبال جریان و یا دسته خاصی حرکت نمی‌کننند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ابراز کرد: در انتخابات، حمایت و تقویت اصل نظام مورد انتظار است و مدارس علمیه نیز باید در این عرصه گام بردارند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha