یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ناصر رفیعی

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ایجاد یأس، ناکارآمدی و دلسردی مردم از نظام اسلامی را مهم‌ترین راهبرد دشمن دانست و گفت: هر رأی و حضور در انتخابات، یاری‌رساندن به رزمندگان اسلام در جبهه‌های تقابل حق علیه باطل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در محفل معارفی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامی داشت ایام پر خیروبرکت ماه رجب، بابیان اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص، توکل بر خدا و باهمت مردم این انقلاب را به پیروزی رساندند، اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ نظام و انقلاب اسلامی مأیوس نبودن، حضور مردم درصحنه و مشارکت در انتخابات است.

استاد حوزه به تلاش‌های دلسردکننده دشمن در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی اشاره و اظهار کرد: ایجاد یأس، ناکارآمدی و دلسردی از نظام اسلامی مهم‌ترین راهبرد دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

وی بر اهمیت قدردانی از نعمت انقلاب تأکید و بابیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی، سفیران آمریکا و انگلیس به‌راحتی بالاترین مهره‌های نظام را عوض می‌کردند، خاطرنشان کرد: در عین اذعان به نقدها و اشکالات، هیچ‌گاه نباید قطار انقلاب را متوقف کنیم، بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات، خون شهدا را پاس بداریم؛ زیرا هر رأی ما و حضور ملت در انتخابات، درواقع یاری‌رساندن به رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف تقابل حق علیه باطل است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه تفسیر آیات قرآن به فرازهای ابتدایی سوره آل‌عمران اشاره نمود و بابیان اینکه درآیات این سوره مباحث مختلفی تبیین شده است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از آیات سوره آل‌عمران در حال و هوای جنگ بدر و احد نازل گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ آیه از سوره آل‌عمران به دنبال داستان دیدار مسیحیان با پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در مدینه نازل شده است، ابراز داشت: مرحوم طبری در مجمع البیان می‌نویسند؛ ۶۰ نفر از مسیحیان به مدینه آمدند و خدمت پیامبر اسلام شرفیاب شدند که ۱۴ نفر ایشان از دانشمندان، علما و شخصیت‌های بزرگ مسیحیت و ۳ نفر نیز از سردمداران مسیحیان آن روزگار بودند.

وی افزود: وقتی سردمداران مسیحیان خدمت پیامبر(ص) رسیدند، حضرت آنان را به اسلام دعوت نمود و آنان در پاسخ گفتند ما دین داریم چرا باید به اسلام بگرویم؟؛ حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله فرمودند؛ نخستین اشکال شما این است که حضرت عیسی(ع) را پسر خدا می‌دانید و صفات خدا را برایشان قائلید؛ حضرت در ادامه به صفات موروثی فرزند از پدر اشاره نموده و می‌فرمایند؛ «اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ»، خدای یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زنده و قائم به ذات است؛ آیا حضرت عیسی این‌گونه است؟.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بابیان این‌که رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله در ادامه ضمن تصریح بر نامیرا بودن ذات اقدس الهی می‌فرمایند؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یَخْفَی عَلَیْهِ شَیْءٌ فِی الْأَرْضِ وَلَا فِی السَّمَاءِ»، هیچ‌چیزی بر خدا مخفی نیست و ذات اقدس الهی عالم الغیب و الشهادة است، همچنین فرمودند «ربنا لا یاکل و لا یشرب؛ پروردگار ما نه چیزی می‌خورد و نه چیزی می نوشد »؛ آیا عیسی(ع) نمی خوابید و غذا نمی خورد!؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی ضمن تبیین تاکید پیامبر اسلام بر تولد حضرت عیسی(ع) از رحم حضرت مریم(س) به جمله خدایی که نبوده و بود شده، خدا نیست؛ اشاره نمود و اذعان داشت: این‌که حضرت عیسی(ع) به دنیا آمده است و از نبود بود شده، خط بطلانی بر باور غلط خدایی حضرت عیسی(ع) است.

وی بابیان این‌که فرازهای ابتدایی سوره آل‌عمران به ویژگی‌های ذات اقدس الهی اشاره می‌کند، خاطرنشان کرد: مفسران بزرگ اسلامی احتمالات زیادی را نسبت به حروف مقطعه آیه ابتدایی برخی از سور قرآنی بیان و آن را رمزهایی بین خدا و پیامبر اسلام ذکر نموده‌اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به ویژگی‌های کتب آسمانی بابیان این‌که تورات و انجیلی که اکنون به آن دسترسی داریم، نسخه‌ای تحریف شده است، ابراز داشت: خبر از بعثت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و دین پایانی، یکی از مواردی است که علی‌رغم تحریفات تورات و انجیل، بدان تصریح شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در تبیین آیه شریفه « نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیْهِ وَأَنْزَلَ التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِیلَ» بابیان این‌که قرآن کریم که تدریجاً به حق و راستی بر پیامبر نازل شده، تصدیق کننده کتاب های پیش از خود اعم از تورات و انجیل است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم وسیله هدایت الهی و فرقان یعنی مایه جدایی حق از باطل است؛ مسلماً کسانی که به آیات خدا کافر شدند، برای آنان به کیفرِ کفرشان عذابی سخت است وخدا توانای شکست ناپذیر و صاحب انتقام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha