دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1135813
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
مدرسه رمضانیه حکمت اسلامی

حوزه/ ثبت‌نام مدرسه رمضانیه حکمت اسلامی، ویژه طلاب پایه پنج‌ و بالاتر از ۱۱ بهمن‌ماه آغاز شده و تا ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدرسه تخصصی علوم عقلی عباسقلی خان مشهدمقدس، در راستای ایجاد علاقه و انگیزه بخشی به طلاب مستعد برای تحصیل در رشته تخصصی فلسفه و کلام اسلامی و به منظور ایجاد زمینه بهره‌برداری بهینه از ایام معنوی ماه مبارک رمضان، که تعطیلات نوروزی حوزه‌های علمیه مقارن شده است، دومین دوره مدرسه فصلی تخصصی آموزش حکمت اسلامی (مفتاح) را، با عنوان "مدرسه رمضانیه حکمت اسلامی" برگزار می‌نماید.

طبق اعلام واحد پذیرش مدرسه علمیه تخصصی عباسقلیخان، این دوره از ۵ الی ۱۴ ماه مبارک رمضان (۲۶ اسفندماه لغایت ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) در محل مدرسه علمیه عباسقلی‌خان واقع در ابتدای خیابان شهید نواب صفوی مشهد و در جوار حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

آشنایی با کلیات فلسفه اسلامی، نقش فلسفه و حکمت اسلامی در فهم آیات و روایات، مبادی فلسفه اسلامی در بیان رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله تعالی)، اندیشه‌های فلسفی و عرفانی امام خمینی‌ (رحمه‌الله‌)، نقش عملی حکمت در سلوک انسانی، حکمت صدرایی و نظام اندیشه تراز و تمدنی، جایگاه فلسفه و حکمت در انقلاب اسلامی و نقش آن در شکل گیری تمدن نوین اسلامی و نیز بالندگی فلسفه در مکتب اهل بیت علیهم السلام از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، مزایای شرکت در این دوره عبارتند از:

بهره‌مندی از محضر اساتید تراز حوزه و دانشگاه، محتوای آموزشی غنی و به روز و ارائه گواهی معتبر، توفیق درک معنویت ماه مبارک رمضان در جوار حریم قدسی رضوی، اسکان و پذیرایی رایگان (سحری و افطاری) به مدت ۱۰ روز، تقدیر از نفرات فعال (با پرداخت کمک هزینه رفت و برگشت)، تقدیر از نفرات برگزیده و اولویت در پذیرش رشته تخصصی فلسفه و کلام اسلامی سطح ۳و۲ پیوسته مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان برای سال تحصیلی آینده.

واحد پذیرش مدرسه تخصصی عباسقلیخان، اشتغال به تحصیل رسمی در پایه ۵تا۷ حوزه‌های علمیه سراسر کشور (اتمام سطح یک، حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳)، حضور فعال در دوره پیش‌نیاز مجازی و قبولی در آزمون پایانی آن را از شرایط ثبت‌نام در این دوره اعلام نموده است.

شایان ذکر است، دوره پیش نیاز مجازی مدرسه رمضانی آموزش حکمت اسلامی در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این دوره یه سایت مدرسه علمیه عباسقلی‌خان به نشانی www.magk.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت‌نام مدرسه رمضانیه حکمت اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha