شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله رجبی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: پای کار بودن مردم بسیار موثر است که اگر نبود بسیاری از این مشکلات امروزه حل نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد که در سالن اندیشه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره برگزار شد در سخنانی گفت: برای اینکه بتوانیم همواره در برابر چالش ها و بحران هایی که از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه به وجود می آید مقاومت کنیم باید در کنار توجه به فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی مردم نیز همواره در صحنه های گوناگون انقلاب حضور داشته باشند.

وی افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه انفال آیه۶۲ می فرماید"وَإِن یُریدوا أَن یَخدَعوکَ فَإِنَّ حَسبَکَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنینَ" ما اگر بخواهیم این مسیر را به خوبی بپماییم باید همانگونه که از آغاز نهضت اسلامی به امام راحل ره و بعد از ایشان به مقام معظم رهبری گوش فرا دادیم امروز نیز باید پیرو ولایت باشیم و مردم نیز همچون گذشته در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند تا بتوانیم از همه گردنه های سخت عبور کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: بیانات رهبری معظم انقلاب برای حوزه و دانشگاه حقیقتا راهگشاست؛ وجود ولایت درکشور و مملکت ما یک نعمت بزرگ الهی است که لازم است هر روز برای آن سجده شکر به جا آوریم چرا که امروزه هم دوستان و هم دشمنان این کشور و این انقلاب اذعان دارند که پشت سر گذاشتن مشکلات کشور مرهون رهبری حکیمانه ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: پای کار بودن مردم بسیار موثر است که اگر نبود بسیاری از این مشکلات امروزه حل نمی شد، علامه مصباح ره می گفتند که خدای جنگ با خدای تجارت و علم یکیست، اگر در جنگ تحمیلی خدای متعال کمک نمی کرد پیروز نمی شدیم و امروز هم در عرصه های علمی و فرهنگی نیز همین گونه نیاز به نصرت الهی داریم.

آیت الله رجبی افزود: مهم این است که ما درست وظیفه خودمان را بشناسیم و برای تحقق آن به میدان بیاییم چرا که اگر وظیفه را تشخیص ندادیم و همه ظرفیت ها را برای تحقق آن به میدان نیاوردیم نمی توانیم مسیر را به خوبی طی کنیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود تاکید کرد: باید هم خودمان اینگونه باشیم و هم نسلی که می خواهیم تربیت کنیم نیز اینچنین پای کار انقلاب و نظام اسلامی باشند؛ دانشگاه فردوسی مشهد از اول انقلاب اسلامی اینگونه بوده است و نیروهای مخلصی را تربیت کرده است.

اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با برخی از معاونین و مسئولین این موسسه دیدار و گفت و گو داشتند.

موضوع بحث آشنایی و نحوه ورود این اساتید به حوزه علوم‌انسانی‌اسلامی و ارتباط‌گیری با مبانی اسلامی و کاربست آن در رشته تخصصی و ارائه دستاورها و اقدامات گروه در این عرصه بود تا در نهایت منجر به تعریف پروژه‌ها و فعالیت‌های مشترک در این زمینه گردد.

همچنین دیگر هدف حضور آنان در موسسه، تعیین و تعریف سرفصل‌های آموزشی و مطابقت دادن آن با این مبانی، هدایت و سوق‌دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به فضای علوم‌انسانی‌اسلامی؛ و به طور کلی بررسی ظرفیت‌های مشترک گروه برای تحقق علوم‌انسانی‌ اسلامی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha