یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر| سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس، امانت اصلی را ولایت برشمرد و گفت: امانت اصلی این حکومتی است که در این عالم متعلق به علی و اولاد علی علیهم‌السلام است و خیانت در این امانت کار را خراب می کند، این امانت را ترویج کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز امروز در سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که از صبح امروز به مدت یک روز در سالن همایش های استانداری فارس برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را بر محور ولایت فقیه قرار دادند و ولایت فقیه نیابت از وجود مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) است.

وی در ادامه اضافه کرد: ولایت مربوط به امام زمان(عج) است، پس فقیه در زمان غیبت نیابت دارد، خیلی مهم است که این باور تاریخی شیعه را حفظ و بیشتر ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: تفاوتی اگر در بین مراجع از نظر فتوا بوده در حیطه اختیارات ولی فقیه است، اما اصل قضیه یعنی اینکه به نیابت از حضرت می باشد بین شیعه ثابت است، کار انقلاب وقتی سخت می شود بحث نیابت است که می آید و دل ها را محکم کرده و پای نظام می ایستند.

وی امانت را یکی از مواردی دانست که حضرت امام(ره) به آن اشاره کردند و خاطرنشان کرد: نکته دوم که امام راحل فرمودند بحث امانت است، وقتی نظام اسلامی تشکیل شد امام در اولین سخنرانی ها تا پایان عمر مبارک خود مرتب می فرمودند این حکومت اسلامی امانت حضرت ولی عصر(عج) در دستان ماست. در جامعه ما متداول است که می خواهیم پرچم انقلاب و اسلام را به صاحب اصلی بسپاریم و این همان نظریه امانت امام است که به این شکل در جامعه ما رشد کرده است.

امام جمعه شیراز امانت اصلی را ولایت برشمرد و گفت: امانت اصلی این حکومتی است که در این عالم متعلق به علی و اولاد علی علیهم السلام قرار گرفت و خیانت در این امانت کار را خراب می کند، این امانت را ترویج کنید.

وی در پایان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: باید زمینه را برای ظهور ولایت کبری آماده کنیم، ان شاءالله که آن روز نزدیک باشد و همه ما بتوانیم به وظایف خود در زمان غیبت حضرت به خوبی عمل کنیم و خدای متعال عواقب امور ما را ختم به خیر قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha